October 6, 2006
När jag försöker installera mitt nya grafikkort så står det att inte det finns drivers som stöder VGA chipet? Det är Geforce FX5500. på det nya grafikkortet . Det finns ett grafikkort inbyggt i moderkortet men jag har inte installerat chipset men känner det av det i alla fall?Hur gör jag i såfall för att avaktivera det? Hittar inget i BIOS.
Eller har jag en för gammal bildskärm, kan det påverka vilket grafikkort som inte passar..
Tacksam för snabbt svar Lisa.
February 28, 2005
Cirela wrote: När jag försöker installera mitt nya grafikkort så står det att inte det finns drivers som stöder VGA chipet? Det är Geforce FX5500. på det nya grafikkortet . Det finns ett grafikkort inbyggt i moderkortet men jag har inte installerat chipset men känner det av det i alla fall?Hur gör jag i såfall för att avaktivera det? Hittar inget i BIOS.
Eller har jag en för gammal bildskärm, kan det påverka vilket grafikkort som inte passar..
Tacksam för snabbt svar Lisa.
Det är just i BIOS du ska avaktivera det, sedan så sätter du ditt FX5500 och installerar nVidias drivrutiner, det är bara i BIOS det går att avaktivera. Sedan så spelar det ingen roll vilken skärm du har...;)
fråga på om det är nåt mer du är osäker på...;)
March 11, 2003
Jag yrade till det en aning, men i alla fall.
Jag skulle snarare gissa på att Windows fortfarnade tror att det är den integrerade kretsen som används? Har du avinstallerat de gamla drivrutinerna? Kört installera ny hårdvara-guiden? Kollat att verkligen grafikkortet sitter ordentligt i slotten? Hela vägen ner?
Om skärmen sitter i det nya kortet, så borde windows kunna hitta den, kan man tycka.
2 Guest(s)