March 4, 2007
Hejsan, fick ett nytt grafikkort i veckan (Gainward GeForce FX5600 128mb versionen) men fläkten snurrar väldigt dåligt.
Det står rättare sagt heltstill, om man puttar på dne lite börjar den snurra i ungifär 5-50sekunder. Dock låter den och hackar.
Det sitter en kylfläns under men jag anar att det inte räcker?
(Det är inget motstånd i fläkten)
Så, finns det något tips om hur man får det o snurra bättre eller e det bara o dra ner till närmaste PC affär och köpa en ny fläkt? (Ett nytt grafikkort har jag inte råd med)
/Seamonster
August 16, 2003
ett "nytt" grafikkort som i "begagnat"?
nu är jag osäker på om ditt grafikkort har temperaturmätare (GF4 hade inte, mitt GF6 hade) men se vad du får för temperatur på kortet, idle och load. är kanske dumt att kosta på det där gamla grafikkortet en "dyr" kylare om det inte behövs. om den har temperaturmätare så kan du nog se temperaturen i nVidias kontrollpanel och/eller i speedfan som exempel
April 13, 2004
seamonster wrote: Hehe, menade att jag fick ett begangat kort. Men det blir ju "nytt" för mig 🙂
Det fanns ingen temp mätare, men var ändå nere på Kjell & Co och fick tag på en Zalman VF700. Den var gigantisk o hade heatsinks till alls haha.Aja, tack för hjälpen iaf!
Som kostade som ett halvt nyare grafikkort?
1 Guest(s)