February 26, 2009
denstore wrote: Varför inte köpa enbart ett GTX260, eller GTX275 idag, och sen när du tycker det känns för segt, så köper du ett till?
För att då kommer jag ändå att ligga efter hur bra DX10 kort jag än har nästan. Då är det ju DX11 man ska ha så då byter jag väl till det.
June 17, 2002
Här har du oxå ett par tester:
February 26, 2009
Jo, men sedan kommer ju DX11 korten ut i vinter, o då byter jag väl till dem efter ett tag (kanske ett långt tag). Men jag planerar att köpa 2 st. GTX 260. Då tror jag att jag klarar mig bra i ett o ett halvt år ungefär. Sedan hoppas jag att jag byter till ett DX11 kort.
February 26, 2009
Jo, men 4770 är slut överallt och de har tydligen problem med att tillverka dem. Så det kommer knappt några nya. Då började jag tänka på ett annat alternativ (som inte fick vara sämre). Då blev det två stycken GTX 260. Kostar mer, men man får ju mer också.
Har du något annat förslag?
February 26, 2009
denstore wrote: 4770 i Crossfire vinner troligen över såväl 4890 och GTX275, men frågan är varför man vill göra den jämförelsen? Jag menar, expansionsmöjligheten är 0 (egentligen inte) med 4770, medan man fortfarande har en plats kvar med 4890. Ingen tvekan om vad jag hade tagit.
Nej. Men har du inget att säga till om när det gäller de nya DX11 korten som kommer i vinter. Då kommer man antagligen vilja köpa ett sånt, och då är det onödigt att lägga ut mycket pengar på ett grafikkort nu. För om man inte köper de nya DX11 korten så kommer man antagligen ligga efter ändå.
June 17, 2002
275 o 4890 e väldigt lika. 275 e aningen snabbare. Men vilket du köper bästemmer ditt moderkort om du har tänkt köra 2x kort. För vissa moderkort stödjer SLI o vissa CF. väldigt få som stödjer båda. O dom e i regel lite dyrare.
4770 klarar deffenitivt inte crysis på högsta inställningarna i hög upplösning pga begränsat med minne.
2 Guest(s)