March 6, 2001
Jag har funderat på ett Asus V7700 Geforse Gts 32mb utan tv-in/out gångar, är det någon som har ett sådant kort, vad tycker ni, är det ett bra kort? Skall till skribofont till helgen och tänkte köpa ett sådant, vill veta om det är bra eller dåligt!?
-----------------
AMD Thunderbird 900@1100Mhz
Termaltake Chrome Orb *OBS! skall bytas mot hembyggt vattenkylnings system*
Asus A7V KT133(voltmoddat)
256Mb pc133
2st Ibm 75Gxp 46.1Gb
10/100Mbit netlink
Asus Dvd 8X
[ Detta inlägg ändrade av amd_power 2001-04-29 23:58 ]
Jag har iförsej ett GeForce2 V7700 Deluxe men Asus kort är väldigt bra! Så du lär nog inte bli besviken om du köper ett V7700 Pure!
Tekniknörd som gillar att träna.
Ja det funkar bara att se på TV på skärmen med ett Deluxe och du kan som såklart lägga ut bilden på TV:n.
Om du ska se på TV på skärmen med ett Deluxe kort så behöver du använda en video eller liknande för att byta kanal på skärmen.
Eftersom det vanliga Deluxe kortet inte har en TV-tuner.. jag vet inte hur det är med paraboler eller liknande..
April 2, 2001
"Om du ska se på TV på skärmen med ett Deluxe kort så behöver du använda en video eller liknande för att byta kanal på skärmen.
Eftersom det vanliga Deluxe kortet inte har en TV-tuner.. jag vet inte hur det är med paraboler eller liknande.."
Ahnäää, håll i mi!
Är det så?
Så det ända som finns där är att den kan konvertera en PAL/NTSC scenuppsättning till VGA!?
Fock, då är det ju ganska värdelöst, i mina ögon.
Nä men har man en video är det okej!
Nä det är ju inte den mest avancerade tekniken bakom kanske.. 😀
Men det är ju inte ett kort som man ska sattsa på om man vill ha datorn som en TV också! Men jag tror det finns en Deluxe modell nu som har TV-tuner på kortet!
Jag såg precis att det finns en Deluxe modell med TV-tuner... Men det är ett GeForce2 MX.. Vet inte om det finns GeForce2 Deluxe med TV-tuner..
April 8, 2001
Hei gruppe
Jeg har igår bestilt et
AGP-V7700 GeForce2 GTS w./TV-Out/Video-In/TV-Tuner
Max Resolution: 2048 x 1536 Pixels
Memory: 32MB RAM
Chipsset: nVidia GeForce2 GTS (128bit)
RAMDAC: 350MHz
Type: AGP x1/x2/x4
Connector: 15pin D-sub /TV-Out & Video-In
Warranty: 1 year
hos http://www.shg.dk , men det koster 2.600 danske kroner !!
hilsen Kenras
ups!! - det er ikke et klassificeret som et DELUXE kort, sorry, but anyway !!!
[ Detta inlägg ändrade av kenras 2001-05-02 01:14 ]
Aha!
Men är du säker på att det inte räknas som ett deluxe kort? 😕
Eftersom den liknande GeForce2 MX varianten med TV-tuner som har benämningen Deluxe..
Inga problem!
Är det kort som det där Asus Geforce 2Mx Deluxe combo?
Det ska ju ha det mesta...
Men jag trodde helt klart det satt en Tuner på korten! Jaja, nöjer mig med mitt Tv-kort...
Asus GeForce2 MX Deluxe combo har TV-tuner!
Jaja ditt TV-kort är så bra så slass.. 😀
1 Guest(s)