June 18, 2001
Idag när jag starta datorn så märkte jag att just när inloggningsrutan i winxp skulle komma upp så blev skärmen svart och skärmen sa no input. Hör att win startas i bakgrunden när jag skriver in lösen.
Om jag däremot startar datorn i felsäkert läge och avinstallerar grafikkortet så kan jag starta windows normalt. Den hittar mitt grafikkort 1950pro ok. Om jag försöker installera ATI drivrutinerna och startar om så har jag samma problem som jag beskrev först.
Om jag tar avinstallerar gfx kortet i felsäkert läge och startar normalt och försöker ändra från 8bitars färger till 32bitar så blir skärmen svart igen.
Samma gäller om jag försöker ändra upplösning.
Har ni förslag på vad jag kan testa för att lösa problemet ?
Mvh Peter
June 18, 2001
Jag kör med dom senaste som kommit till detta moderkort. Har fungerat bra i flera månader men nu har problemen uppstått. Försökt flera ggr att avinstallera gfx kortet samt monterat bort den o lagt tillbaka utan framgång. Samma problem kvarstår hela tiden. Verkar ju skummt om grafikkortet bara helt plötsligt skulle börja jävlas. Fungerar som sagt i 8bitars läge i vanliga men försöker jag ändra det elr upplösning så slocknar skärmen. I felsäkert står det att jag kör i 32 bitars så .. ja vet inte... blir galen...
June 18, 2001
Någon som har tips på vad mitt problem kan vara eller kanske haft liknande ? Om jag startar datorhn i felsäkert läge och avinstallerar grafikkortet och startar om så kan jag starta vanligt men kan inte ändra upplösning elr färgdjup utan att skärmen blir svart och säger no input.
När jag väl får igång den i vanligt läge och avinstallerar grafikkortet innan jag slår av datorn kan jag starta den i vanligt läge igen men kan inte ändra upplösning elr färgdjup igen.
Tips på vad det kan vara ?
April 13, 2004
jämtin wrote: Har testat flera olika drivisar, Dom senaste ikke beta samt äldre men får samma problem iaf.
ser du inte vad han skriver ? efterbliven eller ? jalle64 for president hahaha !!!!
Är du trådskrivaren eller? Försök att hjälpa istället för att göra personliga påhopp, det är mer konstruktivt, just det jag skrev är nämligen A och O för om det skall funka på ett bra sätt, så sluta vara ett "pain in the a..." Eller lär dig hyffs 👿
1 Guest(s)