June 25, 2006
Tja!
Jag vet inte riktigt vad det är med grafikkortet men det känns som om det är något galet. Nu när jag spelar guitar hero 3, så droppar fpsen otrolig mycket i olika perioder. ibland flyter det helt felfritt men ibland blir det riktigt laggigt och det hänger inte med alls bra. Detsamma gäller i tex CS. Där droppar det rätt var det är och fpsen ligger runt 20-30 har jag för mig.
Grafikkortet är ett ati 9800 256mb och jag har nu prövat med nyaste drivisarna utan att få bättre resultat.
Finns det något test att köra som kan upptäcka fel på grafikkortet? eller vad tror ni det kan vara? är det så att det börjar ge sig?
som sagt fungerar det felfritt i perioder men det kanske dem kan göra trots att dem är sönder ;P
Edit:
Såhär flimmrigt blir det ibland på skrivbordet.. flimmret fastnar alltså på en skärmdump. Titta på bilden och medela mig om du tror dig veta vad det kan vara för fel.(det är alltså prickarna å strecken som inte hör hemma där)
[Image Can Not Be Found]
tackar för svar! Mvh Erik
March 23, 2007
Jag misstänker att kortet överhetas när det load:ar vilket resulterar i sämre prestanda. Pröva att sätta en 120mm fläkt riktad mot flänsen på kortet och se om det blir bättre. Annars kan du prova att sänka upplösningen och lira på lägre kvalitet alternativt prova kortet i en annan dator och spela för att se om det är CPU:n som flaskar.
Beweer
1 Guest(s)