March 28, 2001
På väg att köpa en ny dator och behöver självklart ett grafikkort.
Jag är ingen spelfantast, men det är aldrig fel med lite nöje ibland. Maskinen kommer förhoppningsvis bli en AMD 1.2GHz TB266 och skärmen blir inte större än en 17".
Speltiden blir kanske 30% och resten bildbehandling,webb och CAD och det behövs INTE en tv-utgång.
Har kollat på ASUS V7700 Pure, men det är i dyraste laget, andra förslag mottages tacksamt.
Kan man märka skillnad på SDR och DDR minnena om man inte är spelfantast?
Om du gör stora renderingar m.m så kan du nog märka skillnad.. men annars vet jag inte..
Priserna på GeForce 2 korten kommer nog sjunka rätt bra när GeForce 3 kommer ut så om du kan vänta är det kanske ett alternativ..
Tekniknörd som gillar att träna.
Kyro II korten verkar helt klart vara ett bra alternativ till GeForce2 MX om inte ett bättre alternativ!
bland de två skulle jag helt klart sattsa på Kyro II kortet!
Men du lär vara nöjd med ett MX kort också..
April 18, 2001
Hercules Prophet 4500 (Kyro II) för 1495:- hos t.ex http://www.jmedata.se
Ett spännande kort med fina värden i 32-bitars färg och höga upplösningar.
Kommer tydligen mitten eller slutet av maj.
Bättre val än Geforce 2 MX (inkl. nya MX 400)om man läser de tester som finns.
Har själv bokat ett kort.
//Larsson
Ja jag skrev innan att Kyro II korten var ett bra alternativ till MX korten.. Jag skulle vilja omformulera det lite. Kyro II korten verkar med sin prestanda kunna konkurrera med GeForce2 och GeForce3 korten med sin väldigt bra prestanda och mycket låga pris! Den har ju inte samma fina egenskaper som GeForce 3 men det kostar MYCKET mindre!
Så ett Kyro II är helt klart ett kort att räkna med!
Nej det har ju inte lika bra prestanda men det kostar sen en tredjedel av vad ett GeForce3 kostar! Det är ett billigt GeForce3 jag jämför med!! 😀
Om man renderar 3D i realtid t.ex så gör väl grafikkortet skillnad?
Nja sådär 3 gånger per dag..
Nä kanske inte så ofta.. men det var mest en fråga..
April 9, 2001
Sanning med modifikation...
Nej, grafikkortet hjälper inte till alls med renderingen (och då pratar vi om "the final render!"), men den brukar köra OpenGL för att se sina objekt/scen i realtid medans man modellerar (beror ju dock på vilket program man kör...) och då brukar man kunna köra hardware för detta...
1 Guest(s)