March 21, 2007
Tjabba.
Nu på senaste tiderna har jag haft lite problem när jag spelar. Jag startar datorn, allt funkar fint, sen går jag in i ett spel (testat flera olika, samma problem i varje spel) och kan spela i kanske 5 minuter. Sen börjar ett helvetes "lagg", som varar i kanske 30 sekunder eller såå. Freezelag, allt går skitsegt + att bilden fryser sig. Sen släpper det, och spelet rullar på som det brukade. Sen kommer laggen igen, och det håller på sådär helatiden.. Jag är har tyvärr inte kollat min GPU-temperatur förr så jag kommer ihåg va det brukade vara. Men nu ligger temperaturen på grafikkortet på ca 75°C när jag ligger sysslolös på skrivbordet. jag testade att hoppa in NFS:Carbon och spelade i någon minut bara, och så kollade jag Temperaturen.. Då låg den och gosade på 103°C.. Jag vart --> 😮
CPU + MB ligger på relativt låga temperaturer.
CPU ligger på ca 50°C när jag ej spelar.
MB ligger på ca 38°C när jag ej spelar.
Hårdvaror:
Asus P5LD2/C, I945P, Socket-775
Intel P4 Prescott 3.2
Gainward 6600GT GDDR3 256mb PCI-e
Corsair 1GB (2x512) 667 MHz
120 GB Maxtor
Windows XP swe Pro
Så frågorna är väl, vad tror ni ligger bakom den dryga laggen?
Varför är mitt graffekort så jävla varmt?
Och vad är normaltemperatur för ett sådant grafikkort?
Tack på förhand
William
March 21, 2007
Hej! Tack för tipset, haha. Känns som om jag borde ha dammsugit innan jag började gnälla. Men det var en del damm där, och temperaturen sjönk 20grader, både i och utanför spel! Och jag har spelat i ca 20 minuter utan något problem med grafiken, så bättre har det blivigt!
Tack i-or.
2 Guest(s)