October 17, 2007
grafikkortsproblem Geforce 8600 gt
Hej har fått problem med mitt nya Asus geforce 8600 gt
Helt plötsligt en dag när jag gick in i warcraft 3 så var det som fyrkanter med flimmer jag testade att gå in i ett annat spel men det var samma sak, testade att uppdatera drivrutinerna installera nya direct X samt att omformatera datorn men det är samma fel,
Grafikkortet är bara en vecka gammalt
Det händer bara i 3D spel verkar det som
Tog print screen i nvidia control panel i 3D settings det visas där med
MVH Malborn
October 17, 2007
har testat det, Försökte få in en print screen på hur det såg ut men verkade inte kunna få det på det här forumet så länkar till ett annats forum där jag skrivit där jag har med en bild
October 26, 2007
Hejsan, Jag fick exakt samma problem med flimrigt rutnät på skärmen i spel och när jag spelar upp filmer, allt som grafikkortet jobbar på värkar detta komma fram.
Har också testat formatera, men det gjorde ingen skilnad.
Jag testade 3 olika drivrutiner, både gamla och nya men det fungerar inte ändå.
Kan det verkligen vara så att grafikkortet har bränt?
Det värkar ju vara ett standard fel på 8600GT. Mitt är från Gainward (4 månader gammalt)
Någon som har löst problemet? Tack på förhand.
________
Thulan
October 26, 2007
Detta låter kanske väldigt konstigt men det är sant: När jag avinstallerar drivrutinerna till grafikkortet så går det att spela upp filmerna utan flimmer:S och det går att spela utan flimmer också (fast det laggar ju extremt) men flimret är borta. det känns lite som att det är drivrutinen som gör flimret. men även om jag lägger in original drivrutin från skivan så börjar det flimra.
någon som har en naturlig förklaring på detta? För jag förstår ingenting alls.
______
Thulan
October 26, 2007
nej, det är inget fel på drivrutinerna, dom har funkat innan. en polare testade kortet i sin data och han fick samma fel. måste vara ett hårdvaru fel ju? :S eller finns det någon form av lagring på grafikkortet? För det var när jag installerade den senaste drivrutinen som det började klydda (iaf i samband med det) kan ju vara något annat som hänt samtidigt. Och sen när jag tog bort allt blev det samma ändå. Men grafikkortet kanske har lagrat det "icke fungerande" på nått sett.
Finns det någon form av "Grafikkort's Bios" eller liknande. Jag är inte så hemma på dom grejorna.
2 Guest(s)