March 7, 2001
2001-04-29 13:09, skrev FaLLaffel:
Är det någon som vet vilket det värsta
GTS kortet är. jag har fönderat på
Elsa eller Leadtek eller Hercules
bland 32 MB
Leadtek kort ja... vad har den, 5 ns? GTS kortet asså. Elsa korten skulle jag rekommendera lr Hercules då... lr Leadtek 😀
Jag tror inte att GTS kortet har 5ns minnen.. Det är 400Mhz DDR..
Men om det verkligen är 5ns minne på kortet så är det jäkligt bra!
Tekniknörd som gillar att träna.
Jag skulle iförsej säga att Nvidias kort (GeForce 256, GeForce2 GTS, GeForce2 PRO/Ultra, GeForce3) är ännu mer stabila än vad RAdeon korten är! Mycket för att nvidia korten har mycekt bättre drivrutiner! De kommer i alla fall ut i tid! Radeon korten funkade knappt med Win2000 innan jag vet inte om det är fixat men det är för jäkla dåligt av ett stort företag som ATI att inte ha bra drivrutiner till win2000!
May 10, 2001
Hmm
Jag vet inte men jag börjar tröttna på denna Nvidia hysteri som pågår.
Det liknas ju med 3DFx hysterin för ett par år sedan (fast de e klart nvidia har juh köpt dom juh)
fasst visst nvidias kort är bra det ska ingen säga något annat om o inte ja heller.
fast när jag köpte mitt kort (RADEON)
så köpte jag ett Engineering sample från USA (fick det i Augusti 2000) med drivisar 3.56 som va de näst äldsta till det kortet och hade aldrig problem med något.
Sedan kom Directx 8 drivisarna så ja uppdatera till dessa och inga problem.
Måste säga att ATI på ett sätt föregår med gott exempel genom att släppa riktiga drivisar som funkar när NVIDIA släpper en j**la massa detonator (man undrar va som inte funka i förra osv.)
Men prestanda mässigt vinner Geforce 2Pro och däröver
Måste säga att ATI på ett sätt föregår med gott exempel genom att släppa riktiga drivisar som funkar när NVIDIA släpper en j**la massa detonator (man undrar va som inte funka i förra osv.)
Har du testat kortet i win2000? Det är faktiskt rätt dåligt av ATI att inte ha bra drivrutiner till ett så stort använt operativsystem när de släpper sina kort. ATI har faktiskt fått kritik överlag att vara dåliga på att släppa bra drivrutiner. Nvidia har oftast inte några fel i tidigare versioner utan de försöker hela tiden förbättra deras driver och det är ju mer än vad man kan säga om ATI..
1 Guest(s)