January 5, 2008
Hej!
Jag installerade om min dators operativ system, tyckte de va dags för den förra vista versionen började bli seg...så ja tänkte köra xp igen.
Allt i min Vista installation innan funkade felfritt förutom att de blivit segt som windows brukar bli efter ett tag.
Det ja glömde efter ja installerat xp var att ta bort min större partition på 400 gb som var gjord i vista (vet ej om de är något problem). Och fel medelandena jag fick sen i XP efter ja uppdaterade drivisar å sådant var ungefär:
"Nya filer som vi ej känner igen har installerats, sätt i winxp skivan så vi kan återställa filerna annars kan datorn bli instabil."
Ja tryckte ju cancel för de verkade ju konstigt.
Ja installerade sen om med ett annat winxp home ja hade liggandes för å prova, och tog bort alla partitioner...men då hamnade 400 gb (500gb totalt) av hårddisken som Ogiltig och kunde ej partitioneras. Jag sket i de å fortsatte.
Problemet som dykt upp sen ja installerade om är att grafiken är efterhängsen i både spel och windows. T ex om en gubbe rör sig i wow, så "flyter" inte gubben utan namnet över huvudet blir suddigt, samt lite efterhängsen grafik efter...eller hur man nu ska förklara det.
Skärmen är också ovanligt ljus...vitt lyser för mycket, och med hjälp av sånna här inställningsprogram så hände inte mycket...där stod att ja skulle skruva ner Ljuset tills ja inte såg den andra gråa rutan intill svart, men jag skruva ner den till 0 och jag såg fortfarande de gråa.
Jag kör nu Vista igen och problemet är fortfarande där, tänkte att om ja installerade vista igen så skulle de kanske lösa sig.
Jag har installerat senaste directx 10 drivisar, provat med nvidias senaste en 4-5 gånger...temperaturen på gfx kortet är mellan 50-65 grader, beror på om ja spelar eller ej.
Jag har:
XFX 8800 GTS 320mb
AMD 64 X2 Duo-core
K9AGM2 moderkort
2gb minne.
Någon hjälp skulle uppskattas stort. 🙂
Mvh Andreas.
1 Guest(s)