May 23, 2001
Smirnoff wrote:
Där stod det att Graphics aperture size är 128mb
är det hur många mb grafikkortet är på? Jag har ett 32mb grafikkort isåfall står det fel?
Jag TROR att det där visar hur mycket minne som ditt grafikkort får använda... Alltså det "vanliga" minnet i din burk, men jag är inte 100% säker.
November 29, 2001
Tänkte bara klargöra det som någon var inne på:
GAP anger hur mycket vanligt system-minne som grafikkortet ska få använda.
Det är inte så att det kommer reserveras den mängden minne så sätt inställningen så högt ni kan bara ni har vanligt minne att täcka upp det med.
dvs se till att he mer minne i burken än vad ni sätter GAP till.
Det finns folk som snackat om stabilitetsproblem med 128 och 256 MB GAP och det verkar vara relaterat till vilket moderkort man har.
Kort sagt, kör GAP så högt ni kan såvida det är stabilt. Sätter ni GAPen till mer än vad ni har system-minne kan det gå snett. Sätter ni GAPen för lågt (16 eller under) så kan AGP Texturing stängas av o då försämras prestandan rejält.
June 18, 2001
Som några skrev här så har det med hur mycket textur minne gfx kortet får buffra av ramminnet.
Denna bör vara satt till 128 eller 256MB för bästa prestanda om du har 256MB eller mer i RAM.
AGP Aperture bör aldrig vara högre än vad du har i RAM! men gärna lika mycket eller snäppet under!
2 Guest(s)