September 16, 2002
Tjo.
Jag köpte en ny TV för några veckor sedan och den har fungerat bra.
Jag beställde högtalare och reciever i måndags och fick det i fredags, för att inte få igång det förrän lördag. (Saknade kablar.)
Hur som helst, nu är det så att den nedre vänstre kanten på TVn visar allt i förvrängd färg.
Jag minns att precis samma sak hände (fast på ett större och annat ställe) på en TV familjen hade förut efter att någon (inte jag) vält omkull den. Det försvann i alla fall allt eftersom, det tog ca: 1-2 veckor.
Löser sånt här sig själv, eller måste jag lämna in TVn?
Jag tänkte att det kanske var pga. högtalarna? Så nu har jag i alla fall flyttat ut högtalarna en bit, ca: 2dm till jämfört med bilden. Har högtalarna magnitiserat TVn eller något sådant dumt?
Help, please.
[Image Can Not Be Found]
June 30, 2001
Högtalarna är säkert inte avskärmade. Jag måste ha mina högtalare minst 50 cm från tv:n för att slippa störningar.
Edit: de flesta tv-apparater har en degaussfunktion som brukar aktiveras vid uppstart. Så stäng av och sätt på några gånger och se om det löser sig (utan att ha högtalare i närheten så klart).
April 14, 2001
Kizo wrote: [quote=Hogan]Ser inte alls ut som om magnetfältet från en högtalare, du får nog lämna in den.
Aha, ojojoj!
Den där bilden är tagen FÖRE det ens blev så. 😀
Jag ville bara demonstrera hur de står.
Den där randen är bara pga. uppdateringen på TVn.
Haha! :D:D Ja då är det förmodligen p,g,a högtalarna.
1 Guest(s)