October 27, 2002
Ett litet lustigt problem någon kanske vet något om.
Det är ett USB hybrid-TV-kort, Terratec Cinergy Hybrid T USB XS med alltså både digital och analog tuner.
Så till problemet:
Använder jag antennen som följer med får jag klockren bild, men det är ju lite fånigt få kanaler... Sedan har jag comhem TV som kör på analogt, och det är här problemen uppstår. Kör jag på den analoga blir bilden riktigt grynig. Det går bra att titta i fullskärm (21" CRT) om man sitter i soffan en bit bort men sitter man framför datorn är det ingen rolig upplevelse.
Är det någon som har någon idé om detta? Kan det helt enkelt vara så att det är den digitala signalen som är så jäkla rutten?
July 4, 2004
nu vet jag inte om jag förstår riktigt vad du menar, men om jag uppfattar det rätt så är det så enkelt att den analoga signalen inte har en bättre bild in sådär, anledningen till att man inte märker det på tv apparater är för du antagligen har en högre upplösning på din skärm än din tv.
November 22, 2001
Nu vet jag inte hur grynigt det blir för dig, men analog bild är grynig.
Om du dessutom skalar upp det på en skärm istället för en tv blir det ännu värre.
Men blir det bra bild med en vanlig tv? Vi hade någon fel i comhems utrustning som gjorde att bilden var ruskigt grynig.
1 Guest(s)