December 19, 2000
Tyvär så får du nog nöja dig med dem resultaten om du vill ha kvar Win2K..men de finns en del saker du kan göra...t.e.x så anger Microsoft att 64meg i ram e minimum för å köra Win2K ..så 64 till hade nog inte skadat..å sen lite bättre kylning om så behövs å sen klocka din cpu lite mer..den borde klara iaf 900 med lite inbränning..å sen kan du ju klocka graffet lite ..gör ju en hel det osså...å finns det inte nån kylning på graffet...så sätt ditt en cpu fläkt model mindre...så gör det nog susen om du ska klocka det ..!
Lycka till!
December 19, 2000
heheheheh....sorry
Som sagt missade visst en nolla på minnet..!
Men fasen har du 640meg i ramen de va inte illa..men men de finns ju mer i ne burk som inverkar på prestandan..hihi
Testa me de andra..Win2K e ju som sagt ganska krävande..å sen ska du nog inte haka upp dig på sifrorna i 3dMark..den e inte optimerad för 2000 så de e inte alls säkert att den visar helt rätt..!
August 22, 2005
2001-01-21 19:32, skrev Michael:
Tyvär så får du nog nöja dig med dem resultaten om du vill ha kvar Win2K..men de finns en del saker du kan göra...t.e.x så anger Microsoft att 64meg i ram e minimum för å köra Win2K ..så 64 till hade nog inte skadat..å sen lite bättre kylning om så behövs å sen klocka din cpu lite mer..den borde klara iaf 900 med lite inbränning..å sen kan du ju klocka graffet lite ..gör ju en hel det osså...å finns det inte nån kylning på graffet...så sätt ditt en cpu fläkt model mindre...så gör det nog susen om du ska klocka det ..!Lycka till!
Hmm, jag har lyckats klämma upp min burk till ngt runbt 7000 p i 3dmark med win2k, det tycker jag är dpligt med min konfiguration.
Men generellt sett så kan man jú testa med olika drivare, klocka minnena, klocka grafikkortet, ja, optimera allt som kan tänkas, och sen lite till :grin:. Finns massa mystiska saker du kan ändra i BIOS. Via 4in1 är ju jätteviktigt också, så de ska du dra ner om du inte har dom...(hehe, om du nu behöver dom till ditt mk villsäga, bara till viachip-baserade kort)
Men så kasst är inte resultatet, precis som herren över mig här säger så är win2k lite sämre i 3dm2k än 98 & Mellenuim...
Sen så är de tju hur bra spelen flyter, inte hur många poäng i 3dmark som räknas...
August 22, 2005
2001-01-31 03:19, skrev Texas:
Ok, tack för tips om Bios, ska kolla inställningarna..men vilken drivare kör du på för att nå 7000p i 3Dmark i win2k?
Nyfiken förstås hehe..
jadu, kom inte ihåv vilken detonator det var, det var ju inte de officiella. Ngn test-version, för datorn låste sig om man skulle gå in och ändra i inställnigarna på grafikkortet
Men de fungerade skitbra, fasen att jag inte kom ihåg var jag hitta dom, nåja, leta å lite du.
Nu kör ja med de nyaste detonator (officiella), har NT nu, så det blir inte mkt bechmark, men vänta bara, gammmla hederliga 98:an ska in nu i helgen 😀
December 19, 2000
2001-02-16 03:27, skrev Weyland:
....uppgradera 3DMark till 1.1 så bör resultatet i Win2k stiga med 1000 poäng eller så.. likaså DX8 lär hjälpa en hel del.. resultatet i win2k är helt enkelt fel och är en känd bugg i 3dmark.../Weyland
En "bugg" tror jag inte att det är..utan den är helt enkelt inte gjord för Win2K..tror inte det är svårare än så...!
det gör osså att poängen blir felaktiga..!
2 Guest(s)