July 28, 2003
Har testat nu ett tag ett par olika chassi (htpc) och nu tycker jag fått till det någorlunda. Har ett Silverstone med 3st 120mm fläktar av bättre märke varav ena tar hand om Corsairs cpu vattenkylare. Stress testade datorn lite nu och efter ca 15-20min spel i max grafik så kom den upp i 85c. System och Cpu låg på runt 50-65c kommer inte ihåg exakt, kör med AMD x4 och vet att amd brukar ligga ganska högt. Men vad tycker ni om tempen på grafikkortet, är det på tok för högt?
March 10, 2003
Grafikkort går varmare, 85c är ingen ovanlig arbetstemp. Kommer du över 95c kanske du skall börja tänka på kylningen. GPU skall klara upp till 110c iaf. Men allt över 90c är nog mindre bra. Lite som 60C för CPU.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
March 10, 2003
Är det orginalkylflänsen är det ingen ovanlig temp. Beroende på låda och hur starkt dina fläktar blåser så kan det vara okej.
För jag tror du syftade på arbetstempen?
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
December 7, 2009
85 är ok men ganska högt. Du kan alltid prova göra rent kylfläns, byta kylpasta och i värsta fall undervolta och/eller underklocka. Själv kör jag ett undervoltat och nedklockat GTX560-448 i de spel som inte kräver mer. Spar runt 50W mot original, märks definitivt i temp och fläkthastighet.
1 Guest(s)