Hackande ljud ibland|Generella frågor|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Hackande ljud ibland
Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
sp_UserOfflineSmall Offline
1
June 8, 2006 - 7:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Problemen börjar hopa sig så smått... Senast i raden är hackande ljud (hackar till kanske varannan minut i en halvsekund), som dök upp efter formatering och drivrutinsinstallation. Det allra skojigaste är ändå att jag har samma drivrutiner jag körde med innan, förutom just ljuddrivrutinerna, som jag provat att byta runt lite. Sen är det förstås DFI och deras Karajan-skräp, som ska vara så bra. Ingenting har hjälpt hittills, och det funkade hur fint som helst förut även fast jag körde i 3GHz förut, kör endast 2.9GHz nu.

Vad problemet är har jag inte den blekaste aning om, den som har nån form av teori får gärna framföra den, då blir jag klad hest och bussar inte Chuck Norris på er. 🙂

Gamblor
Member
Medlem
Forum Posts: 3514
1049223
June 8, 2006 - 8:06 pm
sp_Permalink sp_Print

För att kolla om det är just ljudkortet och/eller dess drivare som spökar kan du testa att dra ner på hårdvaruaccelerationen av ljudet i avancerade ljudinställningar för kortet ditt.
[Image Can Not Be Found]

Jonas Klar
Member
Medlem
1049224
June 8, 2006 - 8:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Ao, jag var inne på det själv också, men jag tänkte att det måste finnas en väg förbi det, då det funkade fint förut... Men jag ska nog prova det, tack för hjälpen hittills. 🙂

EDIT: Drog ner den till näst högsta, verkar funka fint nu... Men vad fanken kan problemet vara isf? Blir faktiskt lite ledsen över det (inte för att jag märker nån skillnad i ljud eller prestanda hittills), men det är inte lika ballt. 😛

Nej, seriöst, det är väl skit samma, så länge det funkar. Den dagen jag har råd med ett M-Audio Audiophile 192, däremot... Gah, varför ska man vara fattig? 🙂

EDIT2: Skojade bara, det hackar fortfarande... Ska nog ta mig en titt på om den där söta lilla modulen sitter på plats ordentligt mot kontakterna på moderkortet en liten snabbis.

Jonas Klar
Member
Medlem
1049242
June 8, 2006 - 8:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Måste säga att det börjar ta hus i helvete här... Stänge precis av datorn, då hörde jag ett kort duns i högtalarna (inte så högt, men klart hörbart), sen ställde sig slutsteget i protection mode. Nånting är ganska grovt åt skogen, och jag tippar på att det är hårdvarubiten, då det gör som det gör...
EDIT: Nu börjar det bli ganska intressant... Vickade lite på modulen och hade mig, nu brusar det till i bakgrunden av musiken ungefär en sekund var femte sekund... Ganska intressant. Hacken fortsätter. 🙂

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 258
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL