February 12, 2003
Problemen börjar hopa sig så smått... Senast i raden är hackande ljud (hackar till kanske varannan minut i en halvsekund), som dök upp efter formatering och drivrutinsinstallation. Det allra skojigaste är ändå att jag har samma drivrutiner jag körde med innan, förutom just ljuddrivrutinerna, som jag provat att byta runt lite. Sen är det förstås DFI och deras Karajan-skräp, som ska vara så bra. Ingenting har hjälpt hittills, och det funkade hur fint som helst förut även fast jag körde i 3GHz förut, kör endast 2.9GHz nu.
Vad problemet är har jag inte den blekaste aning om, den som har nån form av teori får gärna framföra den, då blir jag klad hest och bussar inte Chuck Norris på er. 🙂
February 12, 2003
Ao, jag var inne på det själv också, men jag tänkte att det måste finnas en väg förbi det, då det funkade fint förut... Men jag ska nog prova det, tack för hjälpen hittills. 🙂
EDIT: Drog ner den till näst högsta, verkar funka fint nu... Men vad fanken kan problemet vara isf? Blir faktiskt lite ledsen över det (inte för att jag märker nån skillnad i ljud eller prestanda hittills), men det är inte lika ballt. 😛
Nej, seriöst, det är väl skit samma, så länge det funkar. Den dagen jag har råd med ett M-Audio Audiophile 192, däremot... Gah, varför ska man vara fattig? 🙂
EDIT2: Skojade bara, det hackar fortfarande... Ska nog ta mig en titt på om den där söta lilla modulen sitter på plats ordentligt mot kontakterna på moderkortet en liten snabbis.
February 12, 2003
Måste säga att det börjar ta hus i helvete här... Stänge precis av datorn, då hörde jag ett kort duns i högtalarna (inte så högt, men klart hörbart), sen ställde sig slutsteget i protection mode. Nånting är ganska grovt åt skogen, och jag tippar på att det är hårdvarubiten, då det gör som det gör...
EDIT: Nu börjar det bli ganska intressant... Vickade lite på modulen och hade mig, nu brusar det till i bakgrunden av musiken ungefär en sekund var femte sekund... Ganska intressant. Hacken fortsätter. 🙂
2 Guest(s)