April 4, 2008
ilg@dd wrote: Mmm, en artikel vs resten.. Hört talas om uttrycket "tillfälligheter"?
Det finns massor som beskriver fenomenet på nätet, problemet är väl att ingen sajt som recenserar bemödat sig och testa.
Om du tar och tittar på den vänstra spalten hos http://www.anandtech.com/ då fanns det där tidigare en Intel-logga. Den kunde man klicka på och direkt se nyheter och fakta om intel. Denna logga finns där inte längre och det beror förmodligen på att Intel dragit ner på budgeten angående marknadsföring. Vad händer? jo vipps dyker det upp recension som samma sajt aldrig skulle skrivit för ett halvår sedan. Du kommer säkert och få se mer verklighetsbaserade recensioner från diverse sajter och möjligen förstår du med snart att core 2 har sina svagheter.
warzo wrote: Okej, nå så du menar att ett problem kan inte finnas före men än hälften av alla användare upplevt det. Före det är det bara noja.
Läs om läs rätt..
warzo wrote:
Du vet, två fel gör inte saken mera rätt. Och nej, du behöver inte berätta vad du kör för burkar. Jag var bara intresserad av hur du kunde bli så "arg" för att någon inte direkt bara prisade intels produkter.
Jag är/blir inte "arg" över sådant, men påstår man att något är "bäst" så bör man ha lite mer än en sketen artikel från nätet i ryggen.
Nu finns det emellertid ingen anledning att "prisa" intels produkter bara för att dom presterat lite bättre de senaste åren, det är så små skillnader det handlar om för den normale användaren/gamern så jag anser dessa försumliga.
gosh wrote: ...
Om du tar och tittar på den vänstra spalten hos http://www.anandtech.com/ då fanns det där tidigare en Intel-logga. Den kunde man klicka på och direkt se nyheter och fakta om intel. Denna logga finns där inte längre och det beror förmodligen på att Intel dragit ner på budgeten angående marknadsföring......
Din slutledningsförmåga oroar mej en smula..
Nu tror jag att många med mej drar en helt annan slutsats angående detta. Man skulle t.ex kunna misstänka att Anandtech på detta sätt "hämnas" de uteblivna sponsorpengarna också.. Eller?
Nu är det iofs ganska oviktigt i min värld.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
April 4, 2008
ilg@dd wrote: Man skulle t.ex kunna misstänka att Anandtech på detta sätt "hämnas" de uteblivna sponsorpengarna också.. Eller?
"Hämnas" ?
På vilket sätt uppfattar du detta som en hämnd.
Vad de gjort är att de skrivit en verklighetsbaserad artikel, de har skrivit om något som rätt många upplevt som testat både intel datorer och amd datorer samt då pressat dem en del. När de fick betalt från Intel så var det förmodligen dumt och skriva saker som var mindre fördelaktiga eftersom risken för att pengar då uteblir ökar, du kanske känner till att folk kan göra en hel del för pengar.
men visst, du kanske tror det knappt går och märka någon skillnad på en C2D och i7 ? Du har ju inte märkt det och då finns det inte...
October 10, 2002
ilg@dd wrote: Läs om läs rätt..
Kvoterat från ditt tidigare svar (Skrivet: Sön Apr 05, 2009 2:25 pm)
"Kom igen när en majoritet rönt samma erfarenheter.. "
Betyder inte majoritet samma som mer än hälften? Betyder inte rönt samma erfarentheter samma som upplevt samma fenomen?
Hur många gånger jag än läser det, får jag det till att du menar att problemet inte finns före "majoritet rönt samma erfarenheter". Du får nog hjälpa mig att tyda nu!
gosh wrote: "Hämnas" ?
På vilket sätt uppfattar du detta som en hämnd.Vad de gjort är att de skrivit en verklighetsbaserad artikel, de har skrivit om något som rätt många upplevt som testat både intel datorer och amd datorer samt då pressat dem en del. När de fick betalt från Intel så var det förmodligen dumt och skriva saker som var mindre fördelaktiga eftersom risken för att pengar då uteblir ökar, du kanske känner till att folk kan göra en hel del för pengar.
men visst, du kanske tror det knappt går och märka någon skillnad på en C2D och i7 ? Du har ju inte märkt det och då finns det inte...
:cy:
Det är synd om dej.
warzo wrote: Kvoterat från ditt tidigare svar (Skrivet: Sön Apr 05, 2009 2:25 pm)
"Kom igen när en majoritet rönt samma erfarenheter.. "
Betyder inte majoritet samma som mer än hälften? Betyder inte rönt samma erfarentheter samma som upplevt samma fenomen?
Hur många gånger jag än läser det, får jag det till att du menar att problemet inte finns före "majoritet rönt samma erfarenheter". Du får nog hjälpa mig att tyda nu!
Citerar lite mer ur det tidigare inlägget för att du skall förstå då:
"Mmm, en artikel vs resten.. Hört talas om uttrycket "tillfälligheter"? Kom igen när en majoritet rönt samma erfarenheter.."
Vad som avses är en majoritet av hardwaresajter, dvs sajter som publicerar artiklar i ämnet.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
gosh wrote: Visa en enda sajt som gjort ett blindtest tidigare?
Varför skulle jag bemöda mej?
Det är du som hävdar saker, bevisbördan ligger på dej.
warzo wrote: Okej, sorry, jag tog för givet att du inte begärnsade det till enbart artiklar från hårdvarusajter.
Tyvärr är det nog inte något som kommer att hända då C2D är av en förgången generation så fokusen är ytterst begränsad där mera.
Japp.
gosh wrote: För att lära dig något
Jag lever i verkligheten, jag vet redan var skåpet står för tillfället. Det är snarare så att du borde lära dej vad kritiskt granskande innebär.
gosh wrote: Och du hävdar inget eller?
Det finns en artikel som visar vad jag hävdar, du har inte visat någon som visar det du påstår
Det jag hävdar är det faktum varje hårdvaruintresserad Nisse redan är införstådd i, du däremot framstår mest bara som en sensationslysten valp som gärna vill komma på saker och få publicitet för att du hittat en stackars sajt som stödjer dina uttalanden. Dessvärre lär du inte röna några större framgångar genom att dra ditt mantra så många gånger du kan innan någon moderator bannar dej på diverse hårdvaruforum.
*Edit*
Nu tycker jag nog valfri moderator kan låsa denna tråd innan vokabulären blir alltför stickande i folks ögon.
April 4, 2008
ilg@dd wrote: *Edit*
Nu tycker jag nog valfri moderator kan låsa denna tråd innan vokabulären blir alltför stickande i folks ögon.
Har du svårt och låta bli och styras av dina känslor? vad jag kan utläsa av inläggen så är det faktiskt du som står för de värre kommentarerna.
gosh wrote: Har du svårt och låta bli och styras av dina känslor? vad jag kan utläsa av inläggen så är det faktiskt du som står för de värre kommentarerna.
Jaha, så nu blev du psykolog också.. Många strängar på din lyra.
April 4, 2008
ilg@dd wrote: Jaha, så nu blev du psykolog också.. Många strängar på din lyra.
inte jättesvårt och märka när en person kan argumentera så andra förstår för sina åsikter respektive när det kommer mycket diffusa förklaringar (som är svåra och förstå). kallas ibland även för stolthet eller svårt och ta in fakta som motsäger vad man känslomässigt bestämt sig för är rätt.
pröva på att tekniskt beskriva varför påståendena att phenom har bättre flyt kontra core 2 inte skulle stämma, då blir det mer trovärdigt.
behöver man snarare > x antal recensioner som påstår en sak innan man accepterar det så kanske det mer säger att man inte förstår tekniken
gosh wrote: inte jättesvårt och märka när en person kan argumentera så andra förstår för sina åsikter respektive när det kommer mycket diffusa förklaringar (som är svåra och förstå). kallas ibland även för stolthet eller svårt och ta in fakta som motsäger vad man känslomässigt bestämt sig för är rätt.
Gosh i ett nötskal.. En så träffande beskrivning av dej skulle jag nog inte kunna få ur mej.
August 7, 2003
Jag sa det i förra strängen och säger det igen, när det gäller (eventuellt) "hackande" så om man inte kan _mäta_ "hackandet" i form av exempelvis kurvor i "fraps" (eller vad det heter?) där man ser "hacken" så finns de inte. Syns inte! finns inte! gäller här tycker jag. Då är det bara psykologi och nån slags fanboyism och folk blir allergiska. Det är nog därför du möter detta (kompakta) motstånd... Sen är det tråkigt att det kommer till personangrepp 🙁
Jag kan säga att jag förra fredagen var på produktlansering för HPs nya Proliant G6 maskiner och på serversidan är hoppet till Nehalem det största som nånsin gjorts. Typ +100% prestanda och ännu mer när det gäller performance/watt.
Mycket sälj-snack men i princip kan man "tjäna in" kostnaden för en ny server på 8 månader säger de... bara i minskad elförbrukning 🙂
Fuijitsu, som är "gröna" och vi pratat med som alternativ till HP verkar tom ha LAGT NED sin tillverkning av AMD-servrar... eller vidareutveckling tills vidare iaf. "Det finns ingen anledning ha ett alternativ som är sämre på alla sätt" tror jag de resonerar.
Så AMD får nog väääldigt svårt på serversidan iaf, tror jag.
October 10, 2002
Jag har haft minnes stickor som varit defekta. Trots att det i en massa tester inte visad att det fanns några som hälst problem, så var problemet ett faktum iom att data gick förlorat. Problemet löstes med att jag böt ut minnesstickan, och alla tester visade samma resultat efter bytet, men jag slutade förlora data.
Så resonemange om att om inte tester visar några fel, så finns de inte stämmer inte riktigt över ens.
April 4, 2008
Laglorden wrote: Jag sa det i förra strängen och säger det igen, när det gäller (eventuellt) "hackande" så om man inte kan _mäta_ "hackandet" i form av exempelvis kurvor i "fraps" (eller vad det heter?) där man ser "hacken" så finns de inte. Syns inte! finns inte! gäller här tycker jag.
Det är fel
Du kan exempelvis rita ut samma bild tre gånger, bild är ju mycket beroende av musens rörelser eftersom det är just musen som styr skärmen. Om spelet inte får input från musen så kan du ha hög fps men du upplever hack när du tittar på bilden, orsaken är just att exakt samma bild ritas ut flera gånger.
Läste en intressant tråd i annat forum där en person hade utrustning för att mäta just detta. Mätutrustningen analyserade bilden (pixlarna) och filtrerade bort alla bilder som var identiska med den tidigare och fick då fram ett mycket mer korrekt värde, men även det är inte exakt för bilspel och liknande har ju rörelse som är oberoende av musen.
Denna person hade i varje fall jämfört consoller med varandra och det var helt klart en del intressanta resultat där.
Så fort spelaren upplever att spelet inte riktigt synkar med musen så kommer spelaren uppfatta "hack". Många beskriver även detta som känslan, att musens känsla måste vara perfekt eftersom det är avgörande för när man siktar och skjuter mm
gosh wrote: ...
Läste en intressant tråd i annat forum där en person hade utrustning för att mäta just detta. Mätutrustningen analyserade bilden (pixlarna) och filtrerade bort alla bilder som var identiska med den tidigare och fick då fram ett mycket mer korrekt värde, men även det är inte exakt för bilspel och liknande har ju rörelse som är oberoende av musen.
Denna person hade i varje fall jämfört consoller med varandra och det var helt klart en del intressanta resultat där.
...
Och länk till det forumet?
April 4, 2008
ilg@dd wrote: Och länk till det forumet?
http://www.xtremesystems.org/f...../index.php
(det går väl igång snart igen)
April 24, 2007
gosh wrote: http://www.xtremesystems.org/f...../index.php
(det går väl igång snart igen)
Länka gärna till själva tråden...
1 Guest(s)