Hackar Intel även om den har en snabb motor? II|Page 4|Generella frågor|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Hackar Intel även om den har en snabb motor? II
gosh
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 101
sp_UserOfflineSmall Offline
1223395
April 9, 2009 - 9:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Shikar wrote: Länka gärna till själva tråden...

jo men sajten ligger nere så lite svårt och hitta den just nu 😉 deras forum har varit nere i över en vecka

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
1223396
April 9, 2009 - 9:54 pm
sp_Permalink sp_Print

gosh wrote: jo men sajten ligger nere så lite svårt och hitta den just nu 😉 deras forum har varit nere i över en vecka

"Welcome to Mac OS X Server" som huvudsida för domänen?
Känns som rätt ställe att ösa fakta ur.
:cy:

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

gosh
Medlem
1223398
April 9, 2009 - 10:30 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: "Welcome to Mac OS X Server" som huvudsida för domänen?
Känns som rätt ställe att ösa fakta ur.

du känner inte till xtremesystems ?

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1223446
April 11, 2009 - 8:51 am
sp_Permalink sp_Print

gosh wrote: du känner inte till xtremesystems ?

Hört talas om det tidigare och besökt sidan tidigare ser jag nu..
Men vad har det med saken att göra?
Ge oss länken nu, för nu är det uppe igen.

*Edit*
Tror jag hittade den, eller iaf en annan där du också är i minoritet med ditt snack.
http://www.xtremesystems.org/f.....p?t=197423
Eller för att citera gOJDO's sammanfattning av ditt dravel:
[Image Can Not Be Found]

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

gosh
Medlem
1223449
April 11, 2009 - 9:39 am
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Hört talas om det tidigare och besökt sidan tidigare ser jag nu..
Men vad har det med saken att göra?
Ge oss länken nu, för nu är det uppe igen.

*Edit*
Tror jag hittade den, eller iaf en annan där du också är i minoritet med ditt snack.
http://www.xtremesystems.org/f.....p?t=197423
Eller för att citera gOJDO's sammanfattning av ditt dravel:

Njae, om du skulle bemöda dig och läsa den tråden så kommer du märka att de som skriver där har rätt lite koll. Jag hade heller inte speciellt stor koll i början hur spel hanterade grafiken men läste på en del. Exempelvis var det ingen där som visste att grafikkort och processor snurrar asynkront. Vilket är avgörande för att förstå det hela.
Självklart var det en del intelfanboys där som tyckte både det ena och andra om mig som hade "fräckheten" att påstå att det fanns en del fördelar med amd, speciellt när man kan förklara det tekniskt (även om de vägrar och lyssna, du kanske känner igen dig 😉 ).

Tråden med han som har utrustning för att mäta fps lite mer noga finns här: http://www.xtremesystems.org/f.....tcount=152

Ett tips till dig om du vill lära dig saker är att försöka förstå tekniken, du vet förstå innehållet. Om du lyssnar på det som flest säger (majoriteten) så visar det dels att du inte kan speciellt mycket men man lär sig heller inte speciellt mycket på det viset. Det finns många sätt och påverka diverse okunniga som inte bemödar sig att lära

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1223450
April 11, 2009 - 9:50 am
sp_Permalink sp_Print

gosh wrote: Njae, om du skulle bemöda dig och läsa den tråden så kommer du märka att de som skriver där har rätt lite koll. Jag hade heller inte speciellt stor koll i början hur spel hanterade grafiken men läste på en del. Exempelvis var det ingen där som visste att grafikkort och processor snurrar asynkront. Vilket är avgörande för att förstå det hela.
Självklart var det en del intelfanboys där som tyckte både det ena och andra om mig som hade "fräckheten" att påstå att det fanns en del fördelar med amd, speciellt när man kan förklara det tekniskt (även om de vägrar och lyssna, du kanske känner igen dig 😉 ).

Tråden med han som har utrustning för att mäta fps lite mer noga finns här: http://www.xtremesystems.org/f.....tcount=152

Ett tips till dig om du vill lära dig saker är att försöka förstå tekniken, du vet förstå innehållet. Om du lyssnar på det som flest säger (majoriteten) så visar det dels att du inte kan speciellt mycket men man lär sig heller inte speciellt mycket på det viset. Det finns många sätt och påverka diverse okunniga som inte bemödar sig att lära

Hahaha, sammanfatningsvis kan man säga:
Håll med Gosh=Bra koll.
Håll inte med Gosh=Inkompetent..
Du ger hybris ett nytt ansikte.
Tråden är roligare i dess helhet, även i den framstår du som en fåne.
http://www.xtremesystems.org/f.....p?t=212960

gosh
Medlem
1223453
April 11, 2009 - 9:52 am
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Hahaha, sammanfatningsvis kan man säga:
Håll med Gosh=Bra koll.

Om du hade kunnat förklara dina åsikter tekniskt så hade jag lyssnat (det gäller andra med). Lyckas du/de inte eller inte kan så bevisar det bara motsatsen (att du/de inte kan)

gosh
Medlem
1223456
April 11, 2009 - 9:59 am
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Hahaha, sammanfatningsvis kan man säga:
Håll med Gosh=Bra koll.
Tråden är roligare i dess helhet, även i den framstår du som en fåne.
http://www.xtremesystems.org/f.....p?t=212960

njae, det är nog du som framstår som känslig. känsliga som inte klarar av att argumentera kör ibland det försvar du har nu. man kastar paj istället

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1223459
April 11, 2009 - 10:07 am
sp_Permalink sp_Print

gosh wrote: njae, det är nog du som framstår som känslig. känsliga som inte klarar av att argumentera kör ibland det försvar du har nu. man kastar paj istället

Du saknar ju fortfarande substans i dina påståenden, du har bevisat nada. Att jag påpekat det ett flertal gånger kan knappast ses som någon "pajkastning".
Eller menar du att huvuddelen av alla forummedlemmar ägnar sej åt någon slags Goshkonspiration?

🙄

gosh
Medlem
1223460
April 11, 2009 - 10:11 am
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Du saknar ju fortfarande substans i dina påståenden, du har bevisat nada. Att jag påpekat det ett flertal gånger kan knappast ses som någon "pajkastning".
Eller menar du att huvuddelen av alla forummedlemmar ägnar sej åt någon slags Goshkonspiration?

🙄

That feels better, but all joking aside, we simply experienced better player movement and weapon control during heavy action sequences with our Phenom II processors compared to the Q9550 platform. This was especially true if we were running background applications (IM, File Transfers, AntiVirus, etc.) and especially if CPU usage was over 90%, the Phenom II system never stuttered or gave us a slight pause between level transitions like the Q9550 (editor - Sounds like an SSD review).

It might not be noticeable to everyone and at first we thought it was a placebo effect, but doing a blind test with an A/B box always lead us to the Phenom II.

http://www.anandtech.com/mb/sh.....3&p=4

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1223463
April 11, 2009 - 11:11 am
sp_Permalink sp_Print

gosh wrote: That feels better, but all joking aside, we simply experienced better player movement and weapon control during heavy action sequences with our Phenom II processors compared to the Q9550 platform. This was especially true if we were running background applications (IM, File Transfers, AntiVirus, etc.) and especially if CPU usage was over 90%, the Phenom II system never stuttered or gave us a slight pause between level transitions like the Q9550 (editor - Sounds like an SSD review).

It might not be noticeable to everyone and at first we thought it was a placebo effect, but doing a blind test with an A/B box always lead us to the Phenom II.

http://www.anandtech.com/mb/sh.....3&p=4

Gör väl som du och citerar mej själv igen:

ilg@dd wrote: Mmm, en artikel vs resten.. Hört talas om uttrycket "tillfälligheter"? Kom igen när en majoritet rönt samma erfarenheter..
Sen kan du glömma tanken att jag skulle vara mer fäst vid intel än AMD, jag använder den processor som känns bäst för mej med tanke på behov och pris när jag handlar, det har för övrigt varit mestadels AMD'er när det gäller egna riggar.

baronatom
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 205
1223466
April 11, 2009 - 11:42 am
sp_Permalink sp_Print

Om jag minns rätt var det "gosh" som blev bannad på swecockers eftersom självaste chefredaktören bad honom "fanboya" på ett annat forum. Snälla, låt det inte bli det oförstörda NH.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1223468
April 11, 2009 - 11:48 am
sp_Permalink sp_Print

baronatom wrote: Om jag minns rätt var det "gosh" som blev bannad på swecockers eftersom självaste chefredaktören bad honom "fanboya" på ett annat forum. Snälla, låt det inte bli det oförstörda NH.

Du minns alldeles rätt.
Det verkar som att hela hans liv cirkulerar runt att hävda AMD's förträfflighet, dock har han inget som styrker hans påståenden mer än enstaka fragment..
Själv tycker jag nog att ingen av alla AMD och intelprollar jag haft i min ägo gjort mej besviken.

baronatom
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 205
1223469
April 11, 2009 - 11:56 am
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Du minns alldeles rätt.
Det verkar som att hela hans liv cirkulerar runt att hävda AMD's förträfflighet, dock har han inget som styrker hans påståenden mer än enstaka fragment..
Själv tycker jag nog att ingen av alla AMD och intelprollar jag haft i min ägo gjort mej besviken.

Men det jag inte förstår är hur man kan bråka om datorkomponenter (!). Nu är det som så att vill man ha prestanda så är det Intel som gäller, och så har det varit sedan Core2. Vad är det killen inte förstår? Jag behöver inget blindtest för att bli övertygad om att min Intel-plattform hackar, eftersom den inte gör det. Dessutom kan denna placebo-effekt inte mätas, vilket gosh tror. Tills den dagen placeboeffekten kan mätas och bevisas i ren faktaform är gosh påståenden, även anandtech's, ren och skär bullshit.

gosh
Medlem
1223471
April 11, 2009 - 12:02 pm
sp_Permalink sp_Print

baronatom wrote: Om jag minns rätt var det "gosh" som blev bannad på swecockers eftersom självaste chefredaktören bad honom "fanboya" på ett annat forum. Snälla, låt det inte bli det oförstörda NH.

Det var visst lite känsligt och länka till tester som inte riktigt visade samma resultat som sweclockers försökte få fram. Är man lite kunnig så är det ganska lätt och avslöja test genom att bl.a. kontrollera vilken typ av program de valt och använda i testet. Det kan ju vara problematiskt för deras ekonomi om de blir avslöjade för du tror väl inte sajter gör massa tester gratis?

Jag förstår inte varför det är så extremt svårt för en del och hålla sig till tekniskt prat. Det är en del andra som håller på med mycket knepig typ av argumentation, försök att prata teknik själva istället.

Att AMD flyter bra har jag själv vetat länge, det märks extremt väl vid andra typer av program. För mig har det i princip varit omöjligt och jobba med C2D och C2Q. Gör man tyngre arbeten så beter sig dessa processorer väldigt "varierat". När utvecklare gör spel så måste de ju anpassa spelen för att minimera. Det finns information på massa ställen om detta om man är intresserad av programmering.

ilg@dd: Visa något annat "blindtest", jag har inte sagt något annat än att intel presterar bättre när det gäller och mäta med tidtagaruret. Till och min portabla dator med en snabb C2D är snabbare i de flesta test jämfört med en phenom 9750 som jag jobbar på (snart byts den till en 955). Men även om den portabla är snabbare från A till B så är den i princip omöjlig och jobba på vid om man kör flera program samtidigt vilket är vanligt...

gosh
Medlem
1223472
April 11, 2009 - 12:04 pm
sp_Permalink sp_Print

baronatom wrote: Jag behöver inget blindtest för att bli övertygad om att min Intel-plattform hackar, eftersom den inte gör det.

Alltså har du redan bestämt dig, du är heller inte villig och ta till dig vad andra säger just för att du bestämt dig. Då tillför du inte speciellt mycket vid en diskussion mer än att förstöra den

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1223473
April 11, 2009 - 12:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Se på fasen, du har visst anhängare av din "religion"..
http://www.amdforum.se/board/h.....t1739.html
Iofs inte så förvånande med tanke på vilket forum det gäller.
😛
Nu är jag väl inte heller någon större anhängare av Swecs "moderna" sätt att tampas med oliktänkande.

gosh
Medlem
1223474
April 11, 2009 - 12:28 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Se på fasen, du har visst anhängare av din "religion"..
http://www.amdforum.se/board/h.....t1739.html
Iofs inte så förvånande med tanke på vilket forum det gäller.
😛

hahahaha, alltså du kan lägga ner extremt mycket tid för att försöka smutskasta en person, varför inte lägga ner tiden på att förkovra dina tekniska kunskaper istället.

du har ju inte presterat ett enda vettigt inlägg i denna tråden

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1223475
April 11, 2009 - 12:29 pm
sp_Permalink sp_Print

gosh wrote: hahahaha, alltså du kan lägga ner extremt mycket tid för att försöka smutskasta en person, varför inte lägga ner tiden på att förkovra dina tekniska kunskaper istället.

du har ju inte presterat ett enda vettigt inlägg i denna tråden

Ställningen är 0-0 med andra ord.

gosh
Medlem
1223476
April 11, 2009 - 12:32 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Ställningen är 0-0 med andra ord.

du underskattar nog andra som läser, att du sedan har din åsikt är ditt "problem"

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 368
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL