Hackar Intel även om den har en snabb motor? II|Page 5|Generella frågor|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Hackar Intel även om den har en snabb motor? II
baronatom
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 205
sp_UserOfflineSmall Offline
1223477
April 11, 2009 - 12:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är ditt eviga tjat om AMD som gör att man inte står ut. Jag tror inte att det blev "känsligt" för dem att du länkade till resultat som visade annat än deras egna, jag tror det blev känsligt eftersom du är en nål i ögat.

Sen, om du tycker att AMD är mer "smooth" och ger bättre I/O-prestanda (du som håller en teknisk argumentation så kär) än Intels diton, gratulerar. Du får tycka det hur mycket du vill. Jag har en E7200 och jag upplever den som väldigt rapp. Aldrig hackat. Men så kör jag heller inte 100 program samtidigt. Då hade jag inte valt en dual från första början. Men om du väljer en Phenom II framför en Core i7 börjar jag ju undra. Eftersom det inte finns något vett i att PII skulle vara bättre på någonting (utom att nå höga frekvenser under låga temeraturer).

Det här är en smaksak, om du tycker AMD är bättre i multitasking behöver du väl för bövelen inte försöka bevisa det när du inte ens har konkreta bevis?

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
1223478
April 11, 2009 - 12:48 pm
sp_Permalink sp_Print

gosh wrote: du underskattar nog andra som läser, att du sedan har din åsikt är ditt "problem"

Det är du som har problem Einstein, med att styrka dina påståenden.
Jag å min sida försvarar bara av majoriteten vedertagna fakta.
Däremot kan man kanske undra hur länge jag ids fortsätta.

*Edit*
Vid närmare eftertanke så får det nog räcka nu, men jag återkommer när du hittat något av värde i din "bevisning".

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

gosh
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 101
1223479
April 11, 2009 - 12:53 pm
sp_Permalink sp_Print

baronatom wrote: Men om du väljer en Phenom II framför en Core i7 börjar jag ju undra.

Varför det?

Nu gäller min kritik Core 2, den fungerar givetvis bra om man som du inte kör flera program samtidigt.

Har jobbat en del med i7 och även Phenom II, helt omöjligt och märka någon skillnad i hastighet däremot är det lättare och märka skillnad i pris 😉

Enda skillnad jag märkt på dessa (i7 och Phenom II 940) är i VMWare workstation och där är faktiskt Phenom II bättre.

baronatom
Medlem
1223488
April 11, 2009 - 3:24 pm
sp_Permalink sp_Print

gosh wrote: Varför det?

Nu gäller min kritik Core 2, den fungerar givetvis bra om man som du inte kör flera program samtidigt.

Har jobbat en del med i7 och även Phenom II, helt omöjligt och märka någon skillnad i hastighet däremot är det lättare och märka skillnad i pris 😉

Enda skillnad jag märkt på dessa (i7 och Phenom II 940) är i VMWare workstation och där är faktiskt Phenom II bättre.

Vad jag kan se skiljer det, enligt Prisjakt, ca. 300 kr mellan en i7 920 och en PII 940. Och här behöver vi inte ens diskutera vilken som är den bättre utav dem. Källa? Cirkus alla tester du kan hitta på Internet. Såvida du inte hittar något nischat blindtest som rör just VMWare, vilket jag iof tror att du kan göra med tanke på din AMD-aktivism.

Och ang. topic, dvs AMD vs Core 2 så går det fortfarande inte att få fram konkret fakta på att AMD är mer "smooth", det är något man inbillar sig. När du kommer med en bra recension kring detta med äkta fakta i form av en "smoothness"-tabell kanske jag ska överväga sanningshalten i dina påståenden. Tills dess, ha ett bra liv.

gosh
Medlem
1223489
April 11, 2009 - 3:36 pm
sp_Permalink sp_Print

baronatom wrote: vilket jag iof tror att du kan göra med tanke på din AMD-aktivism.

Eller så har du svårt och ta det med tanke på din Intel-aktivism

Försök och köra en dator med endast en processor...

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
1223490
April 11, 2009 - 3:38 pm
sp_Permalink sp_Print

baronatom wrote: Vad jag kan se skiljer det, enligt Prisjakt, ca. 300 kr mellan en i7 920 och en PII 940.

Systemkostnaden är däremot mycket lägre på AMD-sidan.

I övrigt börjar jag bli rätt less på den här tråden, bevisa att AMD-CPU:erna verkligen är pressade till 100% genom benchapps och inte hackar, annars hänger jag låset på den här. Less på att folk inte kan argumentera eller diskutera.

Jonas Klar
Member
Medlem
1223491
April 11, 2009 - 3:38 pm
sp_Permalink sp_Print

gosh wrote: Försök och köra en dator med endast en processor...

Sist jag kollade körde typ alla här med bara en processor.

gosh
Medlem
1223493
April 11, 2009 - 3:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine wrote: Sist jag kollade körde typ alla här med bara en processor.

glömde du ordet "endast" ?

gosh
Medlem
1223494
April 11, 2009 - 3:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine wrote: I övrigt börjar jag bli rätt less på den här tråden, bevisa att AMD-CPU:erna verkligen är pressade till 100% genom benchapps och inte hackar, annars hänger jag låset på den här.

Har du inte sett anandtechs recesion? (citerat den några gånger nu)
Lägg också märke till att deras intel logga inte finns på vänster sida, det indikerar att intel dragit in på "sponsringen" för anandtech har varit en sajt som tidigare skrivit väldigt bra om intel och vad jag vet så har det tidigare inte alls varit några problem och referera till denna sajt för de som gillar intel.
Nu skrev de plötsligt en possitiv artikel om amd (de har möjligen blivit mer neutrala när pengarna från intel inte kommer) och då är det kanske svårare och hantera faktan?

Jonas Klar
Member
Medlem
1223495
April 11, 2009 - 3:47 pm
sp_Permalink sp_Print

gosh wrote: glömde du ordet "endast" ?

"En processor" och "Endast en processor" är ju exakt samma sak.

gosh
Medlem
1223496
April 11, 2009 - 3:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine wrote: "En processor" och "Endast en processor" är ju exakt samma sak.

*jösses*
du vet precis vad jag menar

baronatom
Medlem
1223497
April 11, 2009 - 3:54 pm
sp_Permalink sp_Print

gosh wrote: Eller så har du svårt och ta det med tanke på din Intel-aktivism

Försök och köra en dator med endast en processor...

Åh nej...
I rest my case.

Jonas Klar
Member
Medlem
1223499
April 11, 2009 - 3:56 pm
sp_Permalink sp_Print

gosh wrote: *jösses*
du vet precis vad jag menar

Om du försöker särskilja processorer och kärnor genom att kalla en flerkärnig processor för "flera processorer" skulle jag säga att du för gott sagt upp din rätt att ifrågasätta folks "tekniska kunskaper".

gosh
Medlem
1223500
April 11, 2009 - 4:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine wrote: Om du försöker särskilja processorer och kärnor genom att kalla en flerkärnig processor för "flera processorer" skulle jag säga att du för gott sagt upp din rätt att ifrågasätta folks "tekniska kunskaper".

Du klagade nyss på att folk inte kunde argumentera, kan du det själv? Det går och klaga på massor om man försöker leta ut olika fraser och tyda dem som det passar en själv.

Vi uppgraderade en C2D till en i7 och en annan Phenom 9500 till en Phenom II 940. det kostade lite drygt 8000 att uppgradera till i7 och 2500 att uppgradera Phenom. Efter uppgraderingarna så är det helt omöjligt och märka skillnad på hastigheten.

Jag köper en del datorer och kan helt klart säga utan att överdriva att man sparar mer än hälften på AMD jämfört med intel.

Jonas Klar
Member
Medlem
1223503
April 11, 2009 - 4:55 pm
sp_Permalink sp_Print

gosh wrote: Vi uppgraderade en C2D till en i7 och en annan Phenom 9500 till en Phenom II 940. det kostade lite drygt 8000 att uppgradera till i7 och 2500 att uppgradera Phenom. Efter uppgraderingarna så är det helt omöjligt och märka skillnad på hastigheten.

Du säger alltså att det är omöjligt att märka skillnad i hastighet mellan i7 och Phenom II, trots att skillnaden är mätbar. Sedan försöker du med hjälp av en länk till en artikel övertyga alla om att AMD är bättre för att de inte "hackar". I see contradiction.

gosh wrote: Jag köper en del datorer och kan helt klart säga utan att överdriva att man sparar mer än hälften på AMD jämfört med intel.

Vad bra, då har du fått det du ville få sagt från början, det är inget underlag till en diskussion, så jag låser tråden. Hälsa gärna på AMDforum att något jävla fläskarsle till Intel-fanboy låste din tråd så kan ni sitta och skratta bäst ni vill sen.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 516
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL