January 4, 2001
har funderat starkt på att såga ut ett hål i frånten på burken... bara två saker jag inte är säker på... i plastfrånten... är det bara att ta en sticksåg där oxå?? och vad skall man ha i hålet.. typ ett basreflex rör eller nått??!! kanske finns något annat som är lite billigare!
Ja du får i alla fall mer luftflöde om du sågar upp fronten!
Jag har gjort det två gånger med en stick såg och det funkar bra i plasten också! Se bara till att stanna då och då så att inte bladet smälter plasten när det blir varmt..
Tekniknörd som gillar att träna.
April 2, 2001
humm, jo man kan ju alltid köra den på 33000varv när man ska skära plast, så kvittar det vilket instrument man använder...
Jag såg att det är bara den modellen med LCD (Dremel Professional) som kan köra så lågt som 5000 varv/min, och högre är itne att rekomendera!
Men Coore, plasten är ganska lätt arbetad, så du akn nog köra med en vanlig borrmaskin också, och en fil/kniv eller något!
Nä men ärligt det går skit bra med en hålsåg bara man är lite försiktig!
Tekniknörd som gillar att träna.
April 18, 2001
January 4, 2001
2001-05-18 12:29, skrev SpankMan:
Var på K-rauta och letade hålsåg för metall... tyvärr hade dom bara för trä men dom lär ju funka på plast... stora helgjutna saker... tror clas ohlsson har för metall vilka oxå borde funka bra... men ta en något mindre såg så att du har slipmarginal att snygga till med.
Jag har inte råd att köpa nån hålsåg, jag lånar en från min fars jobb istället...
1 Guest(s)