May 22, 2001
Ska sätta in en 120 mm fläkt i fronten på mitt chassi.
Problemet är att jag har tänkt använda ett basreflexrör (är det någon som vet var man kan få tag på ett 120mm basrör så vore det bra) , men när nu fronten på ett AOpen HQ08 chassi är lite lätt böjt så kommer nog detta inte att funka så bra.
Är det någon som har något bra tips?
December 19, 2000
Personligen hade jag gjort så att jag sågat upp ett håll i skalet..å sedan sågat upp ett fyrkantigt hål på undersidan(kortsidan) av fronten...så att den ändå kan suga in luft..!
Å låtit fram sidan av fronten vara helt intakt..!
Men vill du absolut ha ett rör där framme så finns det att köpa "fanduct" som det heter på t.e.x gtek.net.
May 26, 2001
Jag har liksom du en HQ08, och ska strax sätta in en Sunon 120mm där fram. Jag köpte en 120mm f-nduct från G Tek för att få luften att strömma redigt. Tror det kommer funka fint.
Mitt enda problem med konstruktionen är att få hålet i själva chassit att stämma överens med hålet som kommer sitta i plastfronten.. vet du kanske hur man fixar det på ett enkelt sätt?
Sen kommer det andra problemet. Sunon 120mm har ett luftflöde på 120cfm. Har tänkt ha den som utåtflöde, men då kommer den ju blåsa bort allt som är framför hålet.
Och vänder jag den inåt så blåser den ju IDE kablarna ur sina sockets på moderkortet.. 😀
May 23, 2001
1 Guest(s)