November 19, 2001
Jag har ingen utdataenhet till tv på min grafikkort.
Jag har Geforce2 MX 400 32MB, tv-out.
När jag går in på egenskaper-inställningar-avancerat-twinview- och väljer utdataenhet så finns det inte tv, det finns bara analog bildskärm och digital platt bildskärm.
desutom har jag ingen tv-chip
Jag har NVIDIA Geforce 2 MX 400 32MB, AGP, tv-out.
Min data är:AMD thunderbird 1.2Ghz 128Mb.41GBH,Windows ME.DVD Program: PowerDVD.
June 17, 2001
Är det ingen som kan hjälpa denna dam?
Jag hade gärna hjläpt dig om jag hade kunnat detta. Sorry.
Kom igen nu grabbar.
Ett litet förslag är att hitta nyare drivrutiner. Kolla i Filarkiv
/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"
August 15, 2001
Okej, fattar jag rätt om du vill använda dig ut av tv-out å koppla dator till tvn?
Har ett lika dannt grafikkort, och allt jag behövde göra var att koppla in kablen (som ska följa med grafikkoret, kostar annars typ 30 spänn på en datoraffär) ut från grafikkortet, åsså behöver du troligtvis ett scart som är kopplat till tv och du trycker in den i den i den kontakt som motsvarar den färg som kablen är i.
Hör av dig på på icq om det inte skulle funka...
November 19, 2001
On 2001-11-27 12:09, bonko wrote:
Okej, fattar jag rätt om du vill använda dig ut av tv-out å koppla dator till tvn?Har ett lika dannt grafikkort, och allt jag behövde göra var att koppla in kablen (som ska följa med grafikkoret, kostar annars typ 30 spänn på en datoraffär) ut från grafikkortet, åsså behöver du troligtvis ett scart som är kopplat till tv och du trycker in den i den i den kontakt som motsvarar den färg som kablen är i.
30 pix för en "dator till teve" sladd låter billigt... fick själv ge nästan 200 för min 5m kabel..
August 15, 2001
On 2001-11-27 13:16, MDMA wrote:
On 2001-11-27 12:09, bonko wrote:
Okej, fattar jag rätt om du vill använda dig ut av tv-out å koppla dator till tvn?Har ett lika dannt grafikkort, och allt jag behövde göra var att koppla in kablen (som ska följa med grafikkoret, kostar annars typ 30 spänn på en datoraffär) ut från grafikkortet, åsså behöver du troligtvis ett scart som är kopplat till tv och du trycker in den i den i den kontakt som motsvarar den färg som kablen är i.
30 pix för en "dator till teve" sladd låter billigt... fick själv ge nästan 200 för min 5m kabel..
5 meter?! Min är inte mer än 1½ meter...
November 19, 2001
jag har alla sladdar, men funkar fortfarande inte. jag har kopplad den svarta sladden från datan till tv:n. det finns yterligare en gul utgång på grafikkortet.
På UTENHET STÅR DET SÅ HÖR:
Välj på vilken utenhet som windows ska visas:
*analog bildskärm
*digital platt bildskärm(grå text det går inet att välja)
men det finns ingen tv-out
kan det bero på att jag har windows ME.
tack för din svar:
bonko Premium Member
August 20, 2001
Kålla om det hjälper med nya drivrutiner till grafikkortet på http://www.nvidia.com/view.asp.....=windows9x
Athlon xp 2400+@2438mhz(204fsb)/Epox 8RDA+/Twinmos 2*256mb pc3200/Sapphire radeon 9700 Gpu 276@357 Memmory 540@634 /baracuda 5 120GB/Moddat koolance chassi
3dmark (2003) 5137 3DMarks
http://service.futuremark.com/.....2k3=145415
May 24, 2001
Kolla i "Geforce 2 MX"-fliken på grafikinställningar om den känner en TV-ut chip. Man kan råka "steka" den när man kopplar in sladden till TV:n om man har ojordad dator och då är det lite svårt att få det att funka. Hände mig med mitt Asus V6800 Deluxe (Geforce 1 DDR).
I den här bilden ser man att den har ett Philips 7102 chip.
Om den känner av TV-ut chip kan du testa att koppla med den gula sladden istället.
Hur man fixar det om man bränt den vet jag inte, kanske går på garantin.
November 19, 2001
det är som du säger det finns ingen TV-ut chip. men vad menas med det att jag inte har nån tv-kort.
jag har laddat ner alla drivrutiner.
kan man göra nåt åt med TV-out Chip.
hur kan det vara så att på när jag vi köpte kortet så de att det finns tv-utgång?
hoppas nån hjälper mig, snart är det dags att lägga ner den här frågan.
May 25, 2001
vad har du för kontakter på grafikkortet? antingen så har du två stycken VGA (bildskäms) kontakter, eller en VGA och en DVI kontakt, eventuellt har du också en S-CHS kontakt (rund). om du INTE har en S-VHS kontakt så fäljde det förmodligen med en konverter som man sätter på DVI kontakten. och om du har med konvertet så ska du välja "digital ut" (eller vad det nu stog )
1 Guest(s)