Hänger sig.|Generella frågor|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Hänger sig.
cyberglobe5d
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 166
sp_UserOfflineSmall Offline
1
November 7, 2001 - 7:09 pm
sp_Permalink sp_Print

När jag skall spela mina spel så hänger dom sig efter 5-10 min, Har Windows XP och dom senaste drivrutinerna ifrån Nvidia, och det senaste Bioset ifrån Asus, och dom senaste 4in1 drivrutiner. Men det spelar tydligen ingen roll. Jag har inte gjort några större justeringar i Bios förutom att jag har halverat värdet av det man har i Ram minne
256 då har jag satt det till 128) Men annars har jag inte gjort något annat i Bios. Jag har inga Irq errors så vitt jag kan se.
Skulle vara väldigt tacksam ifall ni kunde ge mig ett svar som kan lösa detta problem.

Jag har en PIII 800 EB, 256 Ram 133 Mhz, Asus P3v4x VIA moderkort, Creative Geforce 2 Gts, Creative Sounblaster Live Value.

Noby
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 348
sp_UserOfflineSmall Offline
98020
November 7, 2001 - 7:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Hej!

Varför har du halverat ditt ram minne i BIOS ? Det kanske blir kanske slut på ram minne kapaciteten när du spelar och har andra program igång ?

Annars kanske du ska kolla vad du får för temperatur på din cpu när du spelar spel, du kanske får för hög o då hänger det sig. Vad har du för CPU o kylare ?

Mvh//Noby

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 154
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL