August 28, 2001
Yo.. min dator hänger sig när jag spelar spel och när jag kör 3dmark
skumt, kan tänkas att det beror på opengl, men hänger sig med direct3d också.
har testat en massa olika drivisar.
har servic pack 1 & 2 installerat till win2k pro.
har fått datorn att funka en gång.
sen gick det skummt. nu får jag 6000 med dom senaste detonator och 4in1..
har fått 6300 med orginal till moderkort och detonator 21.83.. men nu får jag typ 5000 med dom, har testat massa olika inställningar i bios, men inget värkar funka, någon som har samma problem eller någon som vet om det finns något bra program som möjligt vis kan fixa något sådant här. kan det bero på minnet eller något.
August 28, 2001
blir det lika dant för alla andra med samma problem, att storleken ändaras om på massa filer. så jag måste köra scandisk när jag startar upp datorn.. annars hänger den sig bara.
+ att jag har fått det att funka innan, så att den aldrig hängde sig, det är därför jag undrar, om någon viste bästa kombon med drivisar och sånt.
June 9, 2002
Min helt nya dator hänger sig också när jag ska spela eller också ibland i internet explorer. Jag har amd duron 1200mhz,
geforce 2 mx, 256mb pc133 minne och 40gb hårddisk. Den hänger sig ganska ofta och stannar av helt när den gör det. Mitt pci kort är inte installerat och jag vet inte vart jag kan få tag i drivrutiner till det!Vet någon nånting som kan hjälpa så är det väldigt bra!
/Magnus
March 26, 2002
samma sak med min dator... (specifikation nedan.)
kan lira CS/GTA3/Q3 (open gl & Direct3D) i ca. 5 - 15 min, olika. sen total hänger sig datorn. måste stänga av strömmen. men jag tror jag har hittat ut att det e ljudkortet som spökar... (ett SB LIVE! Player #1024) så då tänkte jag, easy! bara att fixa nya drivers! men ack så fel. datorn hängde sig på samma sätt när jag skulle installera drivers patchen. det konstiga är (förutom att den hänger sig 😛 ) att den tempar alla filer i C:Documents and SettingsAdministratörLokala inställningarTemp och sen hänger den sig, när själva installations programmet ska loadas... konstigt va??? 😛
någon som har liknande problem medela mig GÄRNA måste börja spela så jag inte tappar all känsla för spelen...
June 9, 2002
Yes!! Jag har fixat det nu och kan köra unreal tournament(som förut hängde sig i menyn) i flera timmar, för mig hjälpte det att göra följande:
Jag laddade ner Nvmax från http://www.guru3d.com/files/
-Videocard Utilities
-Overclocking and Tweaking
Öppnade programmet
-System
-Agp services
-Satte till 1x
Detta hjälpte iaf. för mig och det verkar som att alla har samma problem här med geforce som gemensam nämnare.
Hoppas att det var till nån hjälp!
2 Guest(s)