June 15, 2001
Samma problem som jag hade förut en gång och som jag trodde var fixat en gång för alla, men icke...
Oftast när jag spelar, men även ibland när jag bara surfar eller lyssnar på musik och så...då hänger sig fanskapet. Bilden fryser och det ljud som vid tillfället spelades upp hakar upp sig och loopar om och om igen under tiden. Enda som funkar är att trycka på reset knappen på burken. Har detonator 23.11 drivarna, de nya funkar ännu sämre, samt nya Via 4-in 1 drivarna. Någon som har en ide va det kan vara?? Sist det var så här så ändrade jag lite inställningar i BIOS så blidde de bra, men nu vette faan...har provat allt där också tycker jag.
July 2, 2001
Det här har det skrivits om i massor på dessa forumen. 23.11 och under fungerar inte med WindowsXP. Du måste köra med de senaste 29.40 (eller beta om du vågar) om du har XP.
Avinstallera 23.11, reboota och installera sedan 29.40.
Jag har haft samma problem som du, men sedan jag kört med 27.xx och uppåt så har jag aldrig haft instabilitetsproblem.
June 15, 2001
Funkar stabilt nu. Formaterade om, sket i att installera VIA 4-in 1 och installerade 4.10 AGP drivaren. Kör dock fortfarande med 23.11 detonator och det funkar fint, de nyare går inte alls då burken hänger sig, startar om och sedan får jag meddelandet att drivrutinerna till grafikkortet orsakde instabiliteten, som beror på att den inte kunde genomföra en ritåtgärd eller nått sånt.
2 Guest(s)