August 28, 2001
och som ni förstår är det jobbigt som fan.
jag kan inte spela UT mer än max 5 min innan den hänger sig, har inte testat så många andra spel, men den hänger sig i Dear Avenger 4 också, i alla fall, kör win2K Pro
och via chipset till moderkortet xp detonator till Grafik kortet, DirectX 8.
har intstallerat GART drivers och kör 4x AGP i bios, någon som har en hum om vad problemet är, den hänger sig inte när jag kör typ bara windows, och när det inte är hela datorn som hänger sig så är det musen.
när jag kör scandisk efter datorn har hängt sig så står det att den hittade fel som att storleken på lite log filer och div andra är ändrad, om någon vill veta vilka filer det är så tar jag reda på det och återkommer. men det är smärt fullt att spela och c när datorn låser sig och man måste reboota på chassit. 🙁
August 28, 2001
Så här ser logg filen ut från scandisk, om ni inte kan tyda det
Microsoft ScanDisk
Loggfilen skapades 2001-11-11 kl 14:37.
Du har kontrollerat enhet C med ScanDisk med följande resultat:
Katalogstruktur
Katalogpost C:WINNTSYSTEM32CONFIGSOFTWARE.LOG hade fel storlek.
Katalogposten korrigerades.
Katalogpost C:WINNTSYSTEM32CONFIGSECURITY.LOG hade fel storlek.
Katalogpost C:DOCUME~1ADMINI~1NTUSER~1.LOG hade fel storlek.
Filallokeringstabell (FAT)
Inga fel har påträffats.
Filsystem
Det lediga utrymmet rapporterades felaktigt.
ScanDisk fastställde värdet p† det lediga utrymmet.
Ytkontroll
Inga tester har utförts av ScanDisk.
August 28, 2001
jag tror inte att det är något sådant, vet ioch för sig inte säkert, men min cpu ligger på 50Grader i bios, och jag tror inte att den går upp så mycket så att datorn lägger av + att jag har inga inställningar som gör att den gör det vid en viss temp.
och den hängde sig inte när jag körde voodoo 5 kortet.
så antagligen är det drivrutiner, men tänkte om det va någon som hade haft liknade problem som visste hur man kunde lösa det på ett smidigt sätt
2 Guest(s)