April 14, 2002
Hallo..
är det bara jag som har detta problemet eller e det så saer för alla...
kör WinXP och har ett GeForce2 MX400..
problemet när jag kör cs ibland är att det inte går köra OpenGL så jag måste installera om drivrutinerna o reboota för att det ska funka igen... lite störande! :/ Kör XP Detonator som NVidia hade på sin hemsa...
vet ni hur man fixar så att det inte cepar såå e det gôtt
May 22, 2001
det fuckar sig JA. undrar när Microsoft & Nivida ska ta fram en fungerande drivrutin.
Det funkar skitbra i W2K så det borde kunna funka i XP med utan problem men ICKE.
[ Detta Inlägg ändrades av: Jocke aka [NH] Dragon den 2002-04-14 17:05 ]
September 3, 2001
vette fan vad ni gör för fel... men jag har testat både gf2 mx och gts i windows xp... counterstrike flyter och syns SKITBRA i cs och alla opengl spel utan några problem, direct 3d likaså... aldrig bluescreens, hangups, eller att d inte vill fungera.
kör detonator 27.52 nu och jag tycker att den e underbar.
att counterstrike blir mörkt beror på att man inte ska dra upp brightness utan "gamma" eller "intensity" eller hur d nu va...
att landstingsdatorn inte funkar med spel e antingen att du inte har behörighet, eller att dom kör windows med originaldrivisarna (som e nån MS moddad version av 12.41 tror jag) och då funkar inte d flesta spelen.
[ Detta Inlägg ändrades av: Kame_boy den 2002-04-14 18:52 ]
September 7, 2001
du som har problem med -30 fps kan ju testa att stänga av v-syncen med hjälp av ett program som heter nåt i stil med: nvidia refresh rate fix för winxp
har inte märkt några som helst problem själv med min 1.333Ghz AMD t-bird och gf2 MX400
om du vill kan du testa att köra Direct-3d istället det kan faktiskt hjälpa...
en av mina kompisar ändrade från ogl till d3d och det funkade perfa Lycka Till!
April 14, 2002
ok... nu verkar det funka iaf... vet de fan va som va felet förut.. eller det funkar inte ALLTID... har dock fått felmeddelandet "Your OpenGL blabla..." i cs nån gång i veckan men förut hände det kanske 4ggr om dagen... glad att det funkar hyffsat bra nu...
vill bara säga att jag lyckat höja min fps från 60 till konstant 99.9 i cs 😀
1 Guest(s)