August 4, 2006
Hej!
Ni som tänkt er köpa hårdisk från Samsung tänk om , Samsung har uppenbarligen stora problem med sina garantid åtaganden , jag har själv väntat nu i 5 månader och dom kan inte ens få fram en leveranstid.
Så tänk er för innan ni köper något från Samsung , jag ångrar mig bittert att jag valde samsung pga av dom var några kr billigare än konkurrenterna. :banghead:
January 20, 2003
Förväntade mig 100 poster i tråden du länkade till...
Men iaf, det står ju i garantivillkoren att inköpskvitto krävs, så den punkten är det ju inget att klaga över.
Att Samsung har usel support är ju ingen nyhet direkt, dock så brukar deras service fungera bra, mycket beroende på att det inte sköts av dem själva.
Det är väl bara fortsätta att kontakta dem och påminna dem om ärendet, varan skall ju repareras/bytas ut inom rimlig tid.
Deras service/support fungerar precis som alla andra, kontakta dem tillräckligt många gånger och få ärendet eskalerat så löser det sig, speciellt med produkter som kostar lite.
August 4, 2006
Guufi wrote: Förväntade mig 100 poster i tråden du länkade till...
Men iaf, det står ju i garantivillkoren att inköpskvitto krävs, så den punkten är det ju inget att klaga över.
Att Samsung har usel support är ju ingen nyhet direkt, dock så brukar deras service fungera bra, mycket beroende på att det inte sköts av dem själva.
Det är väl bara fortsätta att kontakta dem och påminna dem om ärendet, varan skall ju repareras/bytas ut inom rimlig tid.
Deras service/support fungerar precis som alla andra, kontakta dem tillräckligt många gånger och få ärendet eskalerat så löser det sig, speciellt med produkter som kostar lite.
5 månader , jag har ju inte precis suttit tyst och väntat under tiden ...
Kvitto har jag givetvis.
Jag har genom året reklamerat diskar hos dom 3 stora Maxtor, Seagate , WD och aldirg har det tagit mer än 2 veckor.
Blev uppgringd av Supporten för en stund sen och nu hävdar dom att det är fråga om Goodwill och inte garanti trots att konsumetköplagen §21 tydligt anger att det är den som ger garantiutfestelsen , i detta fall Samsung som ger 3 års garanti också är dom är ansvariga för garantin oavsett om säljaren ( i mitt fall datorbutiken.com) gått i konkurs. Det är enbart om generalagenten går i konkurs eller upphör med verksamheten som det inte finns någon att ställa garanti åtaganden mot.
August 22, 2005
BortCom wrote: Ni som tänkt er köpa hårdisk från Samsung tänk om , Samsung har uppenbarligen stora problem med sina garantid åtaganden , jag har själv väntat nu i 5 månader och dom kan inte ens få fram en leveranstid.
Ja, det här med (in-)effektivitet vid rma skiljer sig verkligen från en produkt och tillverkare/nätbutik, till en annan.
I februari fick jag vänta dryga två månader och ungefär tio telefonsamtal på att få en ny Samsung HD103UJ. Min senaste rma av ett Sapphire 3870 tog ungefär en månad, och ett gäng mejl fram och tillbaks. Innan dess var det Tagan och det dröjde cirka sex veckor, och två brev + mejl. Bökigt, men lärorikt, har det varit.
Men, BortCom, fem månader? Det är ju helt oacceptabelt att vänta så länge på en rma! Vore jag dig så skulle jag komponera ihop ett klagomålsbrev (inte ett mejl, det ska vara ett brev, dock kan det bifogas som pdf-fil) och adressera det till de ytterst ansvariga på Samsung.
I brevet ska du förklara situationen tydligt, beskriva i klartext vad du tänker om det skedda, och begär, vänligt men bestämt, prompt agerande från deras sida. Givetvis skriver du också vad du anser vara en skälig kompensation för din väntan och frustration.
Jag har en sådan typ av brev här hemma (på engelska) som du kan få ta del av ifall det låter värdefullt. Skicka pm isåfall.
Lycka till!
Ck
1 Guest(s)