February 9, 2006
Tänkte ev. göra som följande:
Köpa ett Asus P5W DH Deluxe. (I975 Core 2 Duo-ready) och en Pentium 4 D 805 att ha så länge.
Och när Core 2 Duo släpps köpa mig en sådan. (Kommer dock bara ha råd med E6300 1,86 GHz 🙁
Eller ska jag köpa ett AM2-system? I sådant fall blir det 570 SLi-moderkort och en X2 3800+.
Bägge systemen använder ju DDR2-minnen så ett par PC6400 (800Mhz) hade jag tänkt köpa.
Vad tror ni? Är själv en Intel-förespråkare i grunden, men sitter för tillfället på ett S939-system.
January 19, 2003
Hade faktiskt chansat på på ett Intel-system. 805an verkar faktiskt klocka nått helt gudomligt så helt bortkastat kan det ju inte vara, och om klockningen går riktigt bra så kanske du kan vänta längre med Core 2 Duo och kunna köpa en högre modell. Inte ens säkert att du behöver klocka för att möta dina behov.
Har själv ägt AMD system hela livet (Nåja iaf under den tid jag ägt dator) och Core 2 Duo har faktiskt varit den första Intel arkitekturen jag har varit intresserad av då den verkar vara bättre prissatt än tidigare Intel alternativ.
February 9, 2006
Lutar åt Intel-tjoflöjtet jag beskrev här ovan. Men vill hitta ett annat moderkort egentligen. Men verkar inte finnas så många än som stödjer Core 2 Duo.
Läste någonstans att Asus-moderkortet som kallas sig Digital Home, utan att mäta upp till Intels krav på ett "DH"-moderkort.
June 11, 2001
Till att börja med: Vad skall du använda datorn till?
Är det kraftfulla spel du skall köra så är det AM2 som gäller.
Ett grymt bra moderkort är detta
June 6, 2006
Sebbe wrote: Till att börja med: Vad skall du använda datorn till?
Om inte jag har hört helt fel så ska väll Core 2 Duo vara snabbare i spel än AM2 ?
Eller har jag fel ?!
July 3, 2006
Intel kan vara segare i spel beroende på olika saker. Historien om cpuerna är just det att AMD alltid legat före och varit bäst, nu kommer Intel med sin conroe då Intel kan få en chans att ligga lite bättre än AMD ett visst uppehåll. Men när K8L kommer så är nog conroe ändå chanslös eftersom AMD brukar dra till med skaplig prestanda, sen om man har tur kommer K8L passa på AM2, men om vi ska prata am2. så kommer am2 inte alls vara dåliga, dom kommer med uppdateringa, bättre cpus kommer än som finns nu vilket gör att amd kommer ligga mycket bra till ändå, sen K8L som sagt .
July 3, 2006
Sebbe wrote: Till att börja med: Vad skall du använda datorn till?
Detta var däremot ett klokt inlägg.
Och det är mycket bra moderkort, ska själv skaffa de till min nya dator.
July 24, 2003
K8L är inte "försenad".
Idag är PD805 ett bra alternativ till AM2. Men ett köp av AM2 är att rekommendera. Se till att välj ett bra AM2 moderkort och du kommer att kunna köra som senare processorerna som kommer. Rev.G kommer bli trevlig.
Ett bra AM2 moderkort ihop med en billig AM2 processor tillsvidare med lite klock på så har du snabbaste grejerna idag tills dom nya processorerna kommer.
March 11, 2003
Sledgehammer wrote: K8L är inte "försenad".
Idag är PD805 ett bra alternativ till AM2. Men ett köp av AM2 är att rekommendera. Se till att välj ett bra AM2 moderkort och du kommer att kunna köra som senare processorerna som kommer. Rev.G kommer bli trevlig.
Ett bra AM2 moderkort ihop med en billig AM2 processor tillsvidare med lite klock på så har du snabbaste grejerna idag tills dom nya processorerna kommer.
Hur vet du att den inte är försenad? Kan du styrka det påståendet mer tillförlitligt än Dinos påstående om att den skulle vara försenad?
March 11, 2003
Sledgehammer wrote: Behöver inte, jag vet att den inte är försenad. Sen hur du vet att jag vet det är din sak. Ljuger gör jag inte, och om du _tror_ det så har du inget belägg för det.
K8L är inte försenad.
Vad du säger har ingen som helst betydelse om du inte kan uppge en källa till ditt påstående. Så är det bara. Nu är det bara löst snack och munväder.
March 11, 2003
Sledgehammer wrote: Om det har betydelse för dig eller inte skiter jag i. Att du inte förstått det. Att du ens orkar att skriva allt detta skitsnack. Åk till kyrkan och tro... Som vanligt så vet jag mer än dig, det märks på din desperata reaktion.
Vad har du visat på att du vet? Att du litar blint på allt positivt som skrivs på nätet om AMD, men inget av det negativa, eller att du inte vet något om benchning med kompressorkylning?
Jag kommer inte att sluta att kommentera dina så kallade "fakta", det är nog lika bra att du vänjer dig vid det. Varför? Jo, för att det inte finns någon anledning att du skall få sprida propaganda bäst du vill. Om du nu är så förbannat säker på din sak, nå, kom fram med någon form av källor till dina så kallade fakta. Om du inte förstår anledningen, så kan du faktiskt ta och knäppa igen snackekvarnen.
July 24, 2003
denstore wrote: [quote=Sledgehammer]Om det har betydelse för dig eller inte skiter jag i. Att du inte förstått det. Att du ens orkar att skriva allt detta skitsnack. Åk till kyrkan och tro... Som vanligt så vet jag mer än dig, det märks på din desperata reaktion.
Vad har du visat på att du vet? Att du litar blint på allt positivt som skrivs på nätet om AMD, men inget av det negativa, eller att du inte vet något om benchning med kompressorkylning?
Jag kommer inte att sluta att kommentera dina så kallade "fakta", det är nog lika bra att du vänjer dig vid det. Varför? Jo, för att det inte finns någon anledning att du skall få sprida propaganda bäst du vill. Om du nu är så förbannat säker på din sak, nå, kom fram med någon form av källor till dina så kallade fakta. Om du inte förstår anledningen, så kan du faktiskt ta och knäppa igen snackekvarnen.
Som sagt, jag tog inte min info från nätet, trög?
Vad har benchmarking ihop med kompressorkylning med saken att göra? Det är inte svårare att bencha med kompressorkylning än med luft när alla grejer sitter på plats. Däremot om man skall testa olika moderkort så man får ta bort isolering osv, det orkar inte jag med iaf. Behöver inte heller.
Jag bryr mig inte om du kommer eller inte och även vad du kommenterar sålänge som du inte kan snacka på samma nivå. Som jag skrev, du är lika dålig själv som inte kan visa att det jag skriver INTE stämmer. Ännu sämre är att du är så OFFT.
Jag rapporterade om SocketAM2 och vad det är som gäller för den innan det stod något på nätet om det, för jag visste att det var korrekt och att många är intresserade av att få veta detta. Har en del PM faktiskt och även en hel del som uppskattar det. Dom bryr jag mig om, inte dig.
1 Guest(s)