July 21, 2001
core 173/memory 193
http://www.voodoofiles.com/981 <--Powerstrip
July 21, 2001
Högerklicka på ikonen i trayen, -> performance profiles -> configure
Sedan är det bara att testa hur mycket lille m64 tål
Jag vet att mitt kära v3 inte skulle tåla så värst mycket mer än vanlig hastighet utan mer kylning, för man bränner fingret om man känner på den minimala kylflänsen som sitter på efter att datorn varit igång ca 15 min.
En liten fläkt hade ju t.om hjälpt 😛
March 4, 2001
Bränner kortet? Ja allt kan ju hända men jag har aldrig varit med om ngn som pajat sitt grafikkort genom att köra det i för hög frekvenens..prestandaökning? Ja det kan blir 10-20% prestandaökning beroende på hur mycket du klockar, klockar du minnena tjänar du mer prestanda....coren hjälper inte så mycket...
July 21, 2001
GHe mig ett K! GHe mig ett Y! GHe mig ett R! GHe mig ett O! GHe mig ett 2!
Kyro2 m. 64MB SD , @ http://www.gtek.net = 1195 kr
June 7, 2001
KYRO 2 är ett bra kort i 1200-kronorsklassen, men jag tror ändå du blir lyckligare om du tar dig upp till sweetspotten på ca 1500kr och köper ett GeForce2 GTS.
KYRO 2 är nästan lika snabbt men har en del svaga sidor som GTS saknar.
Jag bidar min tid i förväntan inför KYRO 3. Tile based rendering plus T&L låter som en hit.
KYRO 2 är ett bra kort i 1200-kronorsklassen, men jag tror ändå du blir lyckligare om du tar dig upp till sweetspotten på ca 1500kr och köper ett GeForce2 GTS.
KYRO 2 är nästan lika snabbt men har en del svaga sidor som GTS saknar.
Jag bidar min tid i förväntan inför KYRO 3. Tile based rendering plus T&L låter som en hit.
Ja Kyro II är ett mycket bra kort men det känns ändå som en liten förhandsvisning om vad Kyro III borde kunna göra om det kommer ut med de specifikationer som är i cirkulation på nätet.
Tekniknörd som gillar att träna.
Skall du har ett GeForce2 MX400 kort så tycker jag du ska kika in vår recension på Abits MX400 kort!
Recension
Tekniknörd som gillar att träna.
August 9, 2001
fick 579 3Dmark points med följande grejemojer:
k6-2 300 @ 366mhz
128mb minne (vet inte mer spec än så) @cas2
c: 540MB udma1 (ordinarie disk på sevice kan man säga)
d:20GB fuijutsi
och så RADEON 32MB sdram org. klocka...
nåt som vet hur mycket det går att trimma detta kort?
3 Guest(s)