June 3, 2001
Hm, det e alltid så när man har beställt något, så börjar man läsa andra recensioner och får en helt annan uppfattning om sin produkt, en uppfattning om att det inte är lika bra som man trott när man väl skicka iväg den där förbaskade ordern. Jaja, är det någon som vet säkert hur bra ett Creative Geforce3 TI200 är o klocka? Hur står dom sig tex imot Gainwards TI200 kort?
February 11, 2002
Gainwards korten skall vara bättre än creative labs.. lessen om du redan har köpt creatives... men så är det. Fast det är inte så stor skillnad... du kan nog inte överklocka lika mycket som gainwards korten.. inte så stor skillnad dock... det svåra för mig är att hitta några som säljer gainwardskort.. om nån vet det så skicka gärna in en länk här..
June 3, 2001
On 2002-02-14 13:11, CyriQ wrote:
Gainwards korten skall vara bättre än creative labs.. lessen om du redan har köpt creatives... men så är det. Fast det är inte så stor skillnad... du kan nog inte överklocka lika mycket som gainwards korten.. inte så stor skillnad dock... det svåra för mig är att hitta några som säljer gainwardskort.. om nån vet det så skicka gärna in en länk här..
Det finns på båda datorbutiken.se och komplett.se
Dom är inte farligt dyra nu heller, Gainwards GF3 TI200
June 3, 2001
On 2002-02-14 13:32, krillea wrote:
Jag har ett Creative kort som jag är jättenöjd med jag kör det i Core 175@250 och minnet 400@560 stabilt och med originalkylning.
Det låter ju inte alls dumt, såg att några på Sweclockers oxå hade lyckas få upp sitt Creative kort så högt, hoppas mitt håller samma klass på minnera.
September 5, 2001
On 2002-02-14 20:33, MaG wrote:
Jag har ett Creative kort som jag är jättenöjd med jag kör det i Core 175@250 och minnet 400@560 stabilt och med originalkylning.alltså..även jag äger ett creative och de flesta grabbarna har fått upp kortet i en hel del med orginalkylning....jag har mitt i 253 på core och 563på minnet..DET GÅR verkligen inte mer inte med mitt system och med orginalkylningen.
Det låter ju inte alls dumt, såg att några på Sweclockers oxå hade lyckas få upp sitt Creative kort så högt, hoppas mitt håller samma klass på minnera.
January 23, 2002
On 2002-02-14 23:24, hawkie wrote:
On 2002-02-14 20:33, MaG wrote:
Jag har ett Creative kort som jag är jättenöjd med jag kör det i Core 175@250 och minnet 400@560 stabilt och med originalkylning.alltså..även jag äger ett creative och de flesta grabbarna har fått upp kortet i en hel del med orginalkylning....jag har mitt i 253 på core och 563på minnet..DET GÅR verkligen inte mer inte med mitt system och med orginalkylningen.
Vad använder ni för klockningsprogram?
Jag kan bara klocka till 233 och 533 med PowerStrip.
Gärna en länk till nåt ställe där man kan tanka programet ni använder.
June 3, 2001
NVMax går att klocka högre med. Vet inte varför Powerstrip inte går o öka mera i. Jag har en vän som även han inte kunde få öka sina minnen mera i Poerstrip, för det tog stop, men han lyckades på nått vänster få så att själva tabellen gick upp till 600mhz eller nåt. Jag menar hur ska man göra med GF4 korten om man vill använda sig av Powerstrip?
May 16, 2001
On 2002-02-14 09:20, MaG wrote:
Hm, det e alltid så när man har beställt något, så börjar man läsa andra recensioner och får en helt annan uppfattning om sin produkt, en uppfattning om att det inte är lika bra som man trott när man väl skicka iväg den där förbaskade ordern. Jaja, är det någon som vet säkert hur bra ett Creative Geforce3 TI200 är o klocka? Hur står dom sig tex imot Gainwards TI200 kort?
Tycker inte du ska gråta över det valet. Har själv det kortet, och jisses vad jag kan klocka det 😀 Har visserligen en fet fläktmod (80mm) på pci-platsen rakt under kortet, så kylningen är ju inte några problem. 230/540 utan några problem 😀
June 3, 2001
Jo det e sant, klocka går det verkligen o göra. Jag har ett problem med kortet bara, den börjar muppa sig, samma dag som jag fick det. Vertex Shader o Nature i 3dmarks2001 hackar, har bara 20 fps på nature. Första ggn jag körde testet så hade jag över 40. Vad kan va felet?
1 Guest(s)