August 22, 2005
Jag skulle byta min prcessorfläkt till en lite tystare modell, och när jag väl var i fartten tänkte jag att jag kunde sätt fast några extra skruvar som håller moderkortet på plats i cassit.
Jag ville även ta en titt på hur processorn såg ut underifrån så jag tog upp den och tittade.
jag satte tillbaka alla delar utan några som helst problem.*har gjort det förut*
när jag sedan skulle starta datorn visades vilket grafikkort jag har, *allt som vanligt*, men sedan stängdes datorn av och det luktade lite brännt. jag tänkte inte vidare på det i och med jag hade bytt kylpasta så tänkte jag att det var den som värmdes upp, kanske skulle lukta lite första ggn.
men sedan ville datorn inte starta upp igen..
allt verkar funka utom skärmen. Windows startar inte.
kan det vara processorn som är brännd?
April 1, 2001
fille41 wrote: Jag skulle byta min prcessorfläkt till en lite tystare modell, och när jag väl var i fartten tänkte jag att jag kunde sätt fast några extra skruvar som håller moderkortet på plats i cassit.
Jag ville även ta en titt på hur processorn såg ut underifrån så jag tog upp den och tittade.
jag satte tillbaka alla delar utan några som helst problem.*har gjort det förut*
när jag sedan skulle starta datorn visades vilket grafikkort jag har, *allt som vanligt*, men sedan stängdes datorn av och det luktade lite brännt. jag tänkte inte vidare på det i och med jag hade bytt kylpasta så tänkte jag att det var den som värmdes upp, kanske skulle lukta lite första ggn.
men sedan ville datorn inte starta upp igen..
allt verkar funka utom skärmen. Windows startar inte.
kan det vara processorn som är brännd?
Tyvärr så kan det vara så att din processor har gått sönder. Det är ju inte särskilt bra om det börjar lukta bränt :/
Det räcker att man råkar sätta kylflänsen lite snett så att den inte har riktig kontakt med processorkärnan, så blir det lverhettat och processorn brinner 🙁
August 22, 2005
men det lukatade inte mkt brännt...
jag har också läst att det ska lukta mkt brännt det gjorde det inte i detta fallet, bara mkt lite. sedan stängdes datorn av.
men om jag vill pröva om min dator funkar annars kan man sätta in en Pentium 200 MMX i mitt moderkort som är av modellen Asus A7V 133? Socket A
Om det funkar tillsammans..
May 31, 2001
fille41 wrote: men det lukatade inte mkt brännt...
jag har också läst att det ska lukta mkt brännt det gjorde det inte i detta fallet, bara mkt lite. sedan stängdes datorn av.
men om jag vill pröva om min dator funkar annars kan man sätta in en Pentium 200 MMX i mitt moderkort som är av modellen Asus A7V 133? Socket AOm det funkar tillsammans..
Hoppas du skämtar...
1 Guest(s)