June 18, 2001
NForce baserade moderkort bör dyka upp i slutet av oktober till mitten av November.
De är baserade på NVidias nya chipset som dels innehåller ett G2 MX200 eller MX400 beroende på modell samt ett 6ch dolby ljudkort.
Bör ligga drygt 2000 :- vilket inte låter fy skam eller ???
August 2, 2001
Tack för svaren! Funderar på att sälja brorsans dator och inhandla moderkortet
Är grafikkortet på moderkortet bättre än GeForce3?
Kanske är en dum fråga, men jag är en newbie på den här fronten.
Men en sak som spelar roll är ju priset på ett GF3, det är ju inte som hittat direkt.:sad:
May 24, 2001
On 2001-09-26 16:09, MozQito wrote:
The Duck: Det är ett GeForce2 MX som är integrerat, å det är väl sådär. Men! Det kommer ännu ett nytt chipset som heter KT266A som spöar skiten ut Nforce i ex. Q3 med många FPS! så sattsa på det, KT266A kommer snart i butikerna
Kan tyvär inte hålla med dig att det spöar skiten ur det, det är inte mkt som skiljer dom åt tycker jag, och det är ett + att det är så bra ljudkort på nForce också. Jag skulle hellre satsa på ett nForce. Men det är vad jag tycker. 😀
On 2001-09-27 00:15, Limp wrote:
Nforce 420 hade nå dubbla minneskanaler eller nåt. Just nu har man ingen större nytta av det vad jag förstod men när kommer det grejer som använder det?
Jo precis som du säger använder sig nForce 420 av dubbelkanals DDR minne vilket i praktiken fördubblar minnesbandbredden från 2.1Gb/s till 4.2Gb/s. Men eftersom Athlon processorerna (266Mhz modellerna) har en bandbredd på 2.1Gb/s så är det ju inte så mycket effekt av den ökade bandbredden. I alla fall inte så mycket som det kunde vara. Men överklocka mycket med fsb så tjänar du ju mer på det!
Tekniknörd som gillar att träna.
2 Guest(s)