August 28, 2005
Hej jag har skaffat mig en hempc och i den sitter det tre stycken hårddiskar, två stycken interna och en extern/intern
på den första hårddisken c: ligger all programvara installerat alltså det som visas på skrivbordet.
Då undrar jag när jag ska installera ett spel på min andra hårddisk d: (för jag har tänkt att ha alla mina installerade spel på min andra hårddisk).
Så lägger sig spelets filer i den hårddisken den skapar ingen mapp som filerna lägger sig i, utan filerna lägger sig rakt in på den hårddisken huller om buller, och startar jag spelet så är spelet inställt på dom lägsta inställningarna trots att jag har nvidias senaste grafikkort.
Tacksam för svar.
November 26, 2002
Skapa en mapp först och installera spelet i den. Vissa program skapar mappar vid installation, andra gör det inte.
Justera om grafiken?!? Du har säkert inställningar både för grafikkortet och i spelet. Spelet kan inte veta vad du har dina krav t ex vad gäller fps vs grafikupplevelse.
Varför inte installera alla program och spel i C:? Du måste ändå ominstallera dina program och spel om du gör en ny installation av windows. Då har du allt som är beroende av varandra på ett och samma ställe. Sen kan du använda din andra disk för sparade spelfiler, dokument, mp3, foton etc etc
1 Guest(s)