March 6, 2003
min sambos dator har blivit problem med HDD kanske "död" redan ?
men funkar start men surrar hela tiden lyser röd men vill inte fortsätte bara stilla hela tiden för att våra barn har tryck kanpp stäng av efter blir konstigt nu hur löser då ? jag har försöker start igen o om igen funkar inte hon har spara allt bilderna från våra barn så hon vill inte format igen
hon blir redan .
jag behöver hjälp
March 10, 2003
Syftade på att du tar ut hårddisken ur hennes dator och sätter in den som en extra i din och ser om du kan läsa den i din dator.
Har du en USBlåda för HDs (sådan som man bygger ihop själv) kan du montera den där i om du vill istället.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
March 6, 2003
Ctrl wrote: Syftade på att du tar ut hårddisken ur hennes dator och sätter in den som en extra i din och ser om du kan läsa den i din dator.
Har du en USBlåda för HDs (sådan som man bygger ihop själv) kan du montera den där i om du vill istället.
Hmm om jag ta hennes HDD ur till min dator o kolla om funkar då så jag får försöker det så jag kommer tillbaka igen och tala om den snart
March 6, 2003
Ja funkar hos mig dator hennes HDD nu så hon har ny skapa mapp på min HDD redan så hon blir lugn nu jag ska format åt henne om den HDD funkar bra eller inte ? så hon köpa ny HDD mer större volym kanske runt 250 gb räcker för henne för att hon bruka samlar massor bilderna o spelar oxå
Seagate Barracuda ST3250823AS 7200.8 250Gb 7200rpm 8Mb cache NCQ S-ATA 1165 kr
eller
Western Digital Caviar WD2000JD 200Gb 7200rpm 8Mb cache S-ATA 885 kr
March 10, 2003
Seagate skall vara tystare men varm. WD låter en del enligt vissa.
Sedan finns Hitachi och Samsung med. Hört mycket bra om samsung det sista.
Annars gillar jag Hitachi själv av någon anledning.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
March 6, 2003
Ctrl wrote: Seagate skall vara tystare men varm. WD låter en del enligt vissa.
Sedan finns Hitachi och Samsung med. Hört mycket bra om samsung det sista.
Annars gillar jag Hitachi själv av någon anledning.
Ja jag köra med min HDD är WD själv . men hon har IBM 60 gb
men Hon kan inte hör ljud för HDD för att hon är ju Döva .
men vad stor skillande med cache mb ?
Western Digital Caviar WD2500YD 250Gb Raid Edition 7200rpm 16Mb S-ATA
och
Western Digital Caviar WD2500SD 250Gb Raid Edition 7200rpm 8Mb S-ATA
March 6, 2003
Ctrl wrote: Cachen är det ställe hårddisken mellanlagrar data som används ofta eller som användes senast.
Ju mer ju bättre/snabbare HD, ta en 16mb när du ändå är i farten.
Ja okej så hon ta den Western Digital Caviar WD2500YD 250Gb Raid Edition 7200rpm 16Mb S-ATA 1449 kr
eller
Maxtor DiamondMax 10 6L250S0 250Gb 7200rpm 16Mb NCQ S-ATA150 955 kr
1 Guest(s)