April 26, 2001
Jag har ett j**la stort problem, har skrivit om detta innan här men inte fått nått svar som lett till att det fungerar.
Problem:
Börjar att tänka (lampan för hdn lyser och den knattrar) utan anledning. T.ex när man surfar på internet eller vad som helst. Sedan så tänker den ofta i typ 3-5min, t.ex när man bränner och så blir det buffer_underrun
Åtgärder:
Om installationer, avaktivering av "flera användare i WinXP". Kontroll på aktivitetshanteraren, datorn har ca hälften av ramminne ledigt och prollen används ca 20% när detta händer. Avavktivering av systemåterställelse. Bortaggen hd (ata33) på samma sladd så att den fick va ensam. Har även kört DFD men fick "no error".
Ide konfig.
IDE1: master: IBM 40GB 60GXP, slave: inget
IDE2: master: CDROM, slave: brännare
System:
Epox 8kha+
Athlon XP 1600+
256ddr ram
Win XP
Temp: moderkortet: ca29grader, prollen: ca48grader
SNÄLLA HJÄLP!!!
May 24, 2001
Enkel lösning: kör 2000 istället. Finns inget i XP som är värt alla problem.
Funkar det bra första gången, bra, annars slänger man skiten åt h*****e!
Det är inte diskens fel iaf, eftersom den inte hänger sig eller gör nåt dumt, det är operativet som håller på och läser eller skriver nåt. Kolla i taskhanteraren vilken process det är som använder cpu-tiden (om det syns där).
Såg nu att du redan kollat i taskhanteraren. Installera 2000 och se hur det funkar.
[ Detta Inlägg ändrades av: Donan Fear den 2001-12-19 19:16 ]
April 26, 2001
On 2001-12-19 19:15, Donan Fear wrote:
Enkel lösning: kör 2000 istället. Finns inget i XP som är värt alla problem.
Funkar det bra första gången, bra, annars slänger man skiten åt h*****e!Det är inte diskens fel iaf, eftersom den inte hänger sig eller gör nåt dumt, det är operativet som håller på och läser eller skriver nåt. Kolla i taskhanteraren vilken process det är som använder cpu-tiden (om det syns där).
Såg nu att du redan kollat i taskhanteraren. Installera 2000 och se hur det funkar.
[ Detta Inlägg ändrades av: Donan Fear den 2001-12-19 19:16 ]
Har redan testat och kört med Win2000, glömde skriva det... Det var därför jag uppdatera till WinXP trodde det skulle fixa sig då...
April 26, 2001
On 2001-12-19 19:26, treooo wrote:
Jag hade typ samma problem. Min hdd började bara tänka och knastrade som fan. Då va den pajj typ...fick en ny på garantin iofs. men jag vet inte vad det kan vara för fel på din. men så var det ialf för mig.
Har redan bytt ut den här pga att den förra krasha.. Vad var det för disk du hade, och när du bytte va sa du?
April 26, 2001
aja, ska man vänta tills den dör, eller tror ni att jag kan gå dit redan nu innan den dött och byta... ska kräva pengarna tillbaka eller så ska jag kräva en "HD40.0Gb Seagate Barracuda ATA IV 7200rpm" Som dom nu fått in, kostar exakt lika mycket som ibm:n... för inte fan vill jag ha en ibm för 3:e gången i rad... men konstigt nog så har jag inte hört det omtalade skrapljudet..
vad tycker ni jag ska göra?
2 Guest(s)