June 28, 2004
Jag har en WD 74Gb Raptor i datorn som C-disk .
Följande hände att jag skulle stänga ett Excelblad och datorn "tänkte" väldigt länge kanske 1min och sedan blev det blåskärm med en massa obegriplig text.
Starta om och kommer inte långt förrän det står "NTLDR saknas" tryck ctrl-alt-delete för omstart men den kommer inte längre.
Jag har tagit bort den andra HDD:n(Samsung) och ser sedan att det inte står rätt hårddisk när den bootar,den hittar en hårddisk men det är inte det numret ungefär som om någon har bytt HDD medan datorn var igång.
Den heter WD740ADFD men har nu bytt till WDC WD500BB.
January 12, 2007
koppla ut alla andra hårddiskar utom raptorn.
starta datorn med reperations funktionen från XP skivan.
Den hittar du när du kommer till att installera då frågar den om du vill reparera eller instellera nytt.
Inne där kan du fixa MBR(MasterBootRecord) och Boot.
Då skriver den om din start sektor på disken, kan vara en hjälpande hand.
January 22, 2006
Brorsan hade precis det där problemet.
Vet inte hur det uppstod men det gick inte att boota datorn och det kom upp NTLDR saknas, och blå skärm precis när windows ska bootas.
För mig så hjälpte det med F8 och sedan "starta med senas fungerande konfiguration" och då bootar den som vanligt och funkar hur bra som hälst. Enda felet är att man måste göra så VARJE gng man startar datorn nu...
Men den funkar iaf. 🙄
June 28, 2004
Lite uppdatering.
Jag har haft min hd på analys och det som hänt är att den har defekt läshuvud och att det finns skador på styrprogramvaran.
Kostnaden för att få fram "Mina dokument" är 8625kr, då är det avdraget 5750kr för privatperson.
Jag söker en beg hårddisk "WD740ADFD" raptor som är c:a 2år och den behöver inte funka.
June 28, 2004
Laglorden wrote: Inte för jag har en Raptor, men om du ska byta styrkort osv så kan det vara bra speca exakt vilken vecka din Raptor är tillverkad för att det är större chans det funkar ju närmare de ligger varann...
Min som kraschat heter WD740ADFD-00NLR1 DCM:HBCA2AB 060729
Jag har en som heter WD740ADFD-00NLR5 DCM:HBCA2AB 041007
De är ju väldigt lika till numren men det skiljer nästan 2 år på dem.
1 Guest(s)