December 19, 2000
Hej!
jag har ju som ni kanske vet investerat en ny ibm hårddisk på 30.7 gig. min gamla c: 3.2) fick bli d: men det verkar som 1 gig på den pajat. för den har cpat sig skitmycke om man har försökt kopiera nått till den. jag partionerade om den och då blev den bara 2 gig och den är fat32 och det står att den används till 100% och jag har aktiverat stort diskstöd. det är väl inte möjligt att det pajade 1 gig på den när jag flyttade plats på den i datorn. jag la den försigtigt på en tidning på borden när jag höll på.
lite skummt. har prövat att partionera om den en gång till men den är fortfarande bara 2 gig :sad:.
lite konstigt tycker jag.
Man ska väl kunna lita på att ta backup på den även fast den e lite paj.
-----------------
MVH Pär Österman(Pyro)
January 8, 2001
Du har förmodligen ändrat på jumper inställningarna på den sen du fick din nya...
kolla och se så du inte har råkat sätta den som 2gig med jumprarna, vet att de flesta seagate hårddiskar(alla jag har haft/sett) har denna funktion
den skall tydligen vara till för att man skall kunna köra hårddisken på system som ej klarar mer hdd än 2 gig. varför man nu skulle köpa en 9 gigshårddisk till ett system som ej klarar större diskar än 2 gig är ju inte så klart förståss
1 Guest(s)