April 26, 2001
Tja! Har problem med att ibland så kan typ hårddisken när man t.ex håller på i icq eller surfar typ haka upp sig och tänka i typ 5minuter hela tiden förfullt, vilket gör datorn jätte seg.
Hårddisken är en IBM GXP60 40gb ata-100 och sitter på samma kabel som en 6gb seagate ata-33
på andra kabeln, ide 2 sitter brännare och cdrom.
WinXP
Epox 8kha+
AMD XP1500
256mb ddr orginal
300w nätagg
March 18, 2001
tängte först att det brukar vara så på gammla datorer som inte har mycket i minne , så när minnet är fullt så skriver den på h-disken och det kan ta tid och dator blir seg. men sedan läste jag vidare och fick se att du inte har en gammal dator, så jag vet inte faktiskt vad det kan vara
April 26, 2001
On 2001-12-10 22:37, Lederick wrote:
tängte först att det brukar vara så på gammla datorer som inte har mycket i minne , så när minnet är fullt så skriver den på h-disken och det kan ta tid och dator blir seg. men sedan läste jag vidare och fick se att du inte har en gammal dator, så jag vet inte faktiskt vad det kan vara
Kan det var minnet kanske?
September 26, 2001
Låter som skadade sektorer!!
Min IBM gjorde oxå så! Först började den "tänka" jättelänge, och sedan började den att låta konstigt..
Kör DFT (Drive Fitness Test). Finns på http://www.ibm.com
April 26, 2001
On 2001-12-11 18:09, Caine wrote:
Låter som skadade sektorer!!
Min IBM gjorde oxå så! Först började den "tänka" jättelänge, och sedan började den att låta konstigt..
Kör DFT (Drive Fitness Test). Finns på http://www.ibm.com
fick koden 0x00, allt ok
February 13, 2001
Jag har haft liknande problem men jag fixade det med att höja späningen till Cpun å då vart den å svara som den skulle.... Att ge Cpun lite mer späning kan göra att datorn svarar lite snabbare än vanligt vad jag har märkt i allafall....
Geforce MX 400 64MB
Kylning..... Bara vanligt vatten men en cross kylare....
[ Detta Inlägg ändrades av: SoundHead den 2001-12-16 17:38 ]
December 19, 2000
En sak vet jag iaf, om du kör två diskar med olika hastighet på samma ide så kommer dikarna att gå efter den slöe disken. vilket betyder att din lite snabbare ibm disk blir seg. Även brännaren ska inte sitta ihop med din cdrom, det blir seg överföring mellan dom om de sitter på samma ide. så jag föreslår att du byter platts på din cdrom och din slöa disk...
1 Guest(s)