September 2, 2001
Vilken/vilka är er favorit/favoriter av hårddiskar? Märke, modell, IDE/SCSI osv...
Ska köpa ny IDE så kom med förslag!!! :worshipp:
Själv är min favorit bland IDE den underbara IBM Deskstar serien... tysta och snabba... men har nu börjat uppleva skumma ljud ifrån den fast den knappt är använd! Den liksom raspar o väsnas som om man skrapar kraftigt med en kniv mot nåt föremål av metall...
Har nån annan av er upplevt det tidigare och kan berätta vad det är?
September 16, 2001
Bäst är väl ändå Seagate Barracuda?
Men du, det är många som har haft problem med IBM hårddiskarna, själv så tycker jag att min hårddisk har börjat raspla en del, men det är många här i forumet som har haft IBM Deskstar hårddiskar som har gått sönder, det har jag läst en hel del om...
September 16, 2001
On 2001-09-25 21:25, Tiberius II wrote:
80GB Seagate Barracuda IV, ATA100 såklart...
Köpte 2 st för en vecka sen och har kopplat dom via RAID-O.... går som skållade råttorÄr så tysta att man måste lägga örat till lådan för att höra dom igång... de Ni
Dock lite dyra men väl värt sitt pris...
Mvh
John
Mmm... Jag är inne på att köpa typ 6 stycken sådana snart Jag vet dock inte hur jag ska koppla dom...
August 9, 2001
On 2001-09-25 21:25, Tiberius II wrote:
80GB Seagate Barracuda IV, ATA100 såklart...
Köpte 2 st för en vecka sen och har kopplat dom via RAID-O.... går som skållade råttorÄr så tysta att man måste lägga örat till lådan för att höra dom igång... de Ni
Dock lite dyra men väl värt sitt pris...
Mvh
John
Vad får du för prestanda med dom diskarna i RAID?
2 Guest(s)