May 26, 2001
Jag har lite problem med min IBM Deskstar 46Gb hårddisk.
Den har börjat låta helt cp, den låter ungefär som när ett videoband cpar sig inuti videon.. som om filmen åker runt och fastnar lite överallt.
Nån som vart med dom detta innan?
Är det pga överhettning eller liknande..?
Den brukar ju inte låta så när jag precis sätter igång datorn iaf..
Sen ibland så börjar den typ "tugga". Den bara låter vrom-vrom-vrom... paus.. vrom-vrom-vrom.. så får man stänga av och starta upp igen.
May 21, 2001
hmm.. http://www.hexus.net/article.p.....review=209
Verkar som du har ett "beryktat" fel..
Denna disk är väl en GXP75 (lr nått) den e känd för att ha såna här fel .. klick ljud etc..
May 21, 2001
F´låt ville inte skrämmas
Vet ej hur utbrett detta problem är dock..
Jag skrev tidigare ett inlägg ang. inköp av en ytterligare hd (se "ibm disk lr inte").
Jag kommer sannolikt köpa en 60G från ibm´s 60-serie.. lr var det WD jag skulle köpa..:arg:
[ Detta Inlägg ändrades av: nirre7 den 2001-08-13 13:07 ]
May 26, 2001
Jag menar då att byta ut min 46a mot en 60Gb till.
Och inte för att kanske det där klickande ljudet är skadligt då, men man blir ju livrädd när det börjar klicka..!
Det cpiga med 60Gb diskarna är dock att på disken står det "61.5Gb" så jag vet inte. 60+60 är ju 120Gb, är det 61.5 så blir det 123Gb.. hihi
April 1, 2001
Näh, nu kan jag inte hålla mig för att skriva massa inlägg igen... Fast det såg ju otroligt fint ut när det stog; 1000 inlägg
Klart du kan göra så ! Bara att tanka över. Men antagligen, så kommer den nya disken bli full efter att du har tankat över typ 5gb. Men tanka inte över allt på en gång, tanka typ gb åt gången. Sen så kör du scandisk på standard mode...
Ehh, hur gör man i win2k föresten ? Där finns ju inte scandisk...:sad:
May 26, 2001
On 2001-08-13 13:34, Iceman wrote:
Näh, nu kan jag inte hålla mig för att skriva massa inlägg igen... Fast det såg ju otroligt fint ut när det stog; 1000 inläggKlart du kan göra så ! Bara att tanka över. Men antagligen, så kommer den nya disken bli full efter att du har tankat över typ 5gb. Men tanka inte över allt på en gång, tanka typ gb åt gången. Sen så kör du scandisk på standard mode...
Ehh, hur gör man i win2k föresten ? Där finns ju inte scandisk...:sad:
Full..? Varför det..? Ööh..?
2 Guest(s)