November 9, 2002
Har haft ett problem ett tag nu med min hårddisk. Hårddisken är av märket Samsung och när jag använder datorn så startar den om sig (pc-speakern piper som när datorn startas och man hör hur hårddisken stannar och sedan startar upp igen). Hårddisken är precis ny, innan hade jag en annan hårddisk med samma problem, alltså inte hårddisken som det är fel på med största sannolkhet.
Tänkte att det kanske var nätagget det var fel på så bytte detta, inget resultat. Det nya nätagget är ett 620W som mer än väl är kraft nog för min dator som inte kräver mycket alls. Det nya nätagget är dessutom ett corsair som jag förstått har fått mycket bra kritik och det var inte direkt ett budget nätagg.
Hörde från en kompis att det kan vara en vista bugg, att vista sparar ström genom att stänga av hårddiskarna, men han visste inte hur man stängde av detta. Använder vista 32-bit Ultimate.
All hårdvara är ca 1/2 år gammal. Grafikkortet är ett x1950pro som inte kräver extra strömtillförsel så, som sagt, inget strömkrävande som gör att HD:n får för lite ström.
1 Guest(s)