October 20, 2001
För någon vecka sen låste sig datorn när jag belastade ena disken lite väl mkt, efter d försvann den i windows men nu har den kommit tillbaka.
Problemet nu är att film, spel allt man kör på den laggar, finns d nått reperationsprogram lr nått likanande man kan köra lr kan jag vänta mig att den ger upp helt snart ??
April 13, 2004
Din seagate kan ha gått ned till pio-mode, så det du kan göra är att titta i enhetshanteraren, under IDI ATA/ATAPI-enheter, titta där på den kanal din hdd ligger på, om den bara kör pio-mode, ta bort hela den kanalen och starta om burken och låt windows hitta den själv igen 😛
Lycka till! 😎
June 11, 2001
Kan vara en föraning om att disken antingen kommer att ge upp eller att windows är på väg att göra det. Är det en extra disk som inte os är på så skulle jag ha kopierat ut alla filer, monterat om den och gjort om partitioner och formatering. Förmodligen kan detta räcka.
November 1, 2006
Sebbe wrote: [quote=T0bbZ0N]slå lite på disken där skivan sitter... det funkade för mig
Vann du på triss också?
nej men det faktist sannt du kan få igång den en eller 2 gånger om du har tur! men det är ju lite vad det är för fel på den är det kretsarna som lagt av är det inte mycket att knacka på den då!
October 20, 2001
Har fixat problemet nu, men först efter att nästa disk halvt krascha den med...
Hade lite mkt dam och det var dåligt luftflöde i datorn å den blev helt enkelt för varm, så jag städade lite i den, körde chkdsk på xpskivans reperationsmojs.
tack för hjälpen, och d löste sig utan att slå på den 😛
1 Guest(s)