December 18, 2005
Hej
Har en samsung hårddisk på 40 Gb.
Den datorn som hårddisken körde Win ME på slutade fungera för ett tag sen. Kollade lite vad det kan vara, när jag startar datorn står det att det inte går att ladda vissa windows systemfiler. Jag tänkte ta den smidiga lösningen, börja om från början, så jag körde fdisk på hårddisken från startdiskett och tog bort partitionen. Sen dock när jag skulle skapa ny så hakar sig fdisk, står stilla på 0%. Min första tanke är då att det är ngt hårdvarufel.
Tänkte att kanske scandisk kan göra ngt. så försökte starta det, men det hakar sig också.
Har nu kopplat in hårddisken på en annan dator som kör win 2k. Datorn ser hårddisken, men jag kan inte formatera den.
HUr ska jag gå till väga för att försöka få ordning på denna hårddisk? Finns det ngt relativt litet program eller nåt jag kan använda? Har ni några tips ?
tacksam för svar
March 10, 2003
på http://www.ultimatebootcd.com/ finner du en skiva med massa olika verktyg.
Bland annat felsökningsverktyg från hårddisktillverkare.
Kör samsungs program och kör en diagnos på disken bara.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
December 18, 2005
har testat att köra samsungs program. det formatera hdd och jag trodde allt var frid o fröjd. men när jag försökte installera os igen så kom felmeddelande att det ej gick att läsa c:
körde ett diagnoseringsverktyg istället. då sa den ett fel när den gjorde ytscanning. och jag skulle köra low level format. men detta kunde inte slutföras.
går denna disk lagas?
December 18, 2005
har testat att köra samsungs program. det formatera hdd och jag trodde allt var frid o fröjd. men när jag försökte installera os igen så kom felmeddelande att det ej gick att läsa c:
körde ett diagnoseringsverktyg istället. då sa den ett fel när den gjorde ytscanning. och jag skulle köra low level format. men detta kunde inte slutföras.
går denna disk lagas?
1 Guest(s)