January 20, 2007
Har problem med två av mina hårddiskar, när man använder dem så poppar det upp en liten gul ruta som säger:Windows- en fördröjd skrivning misslyckades. det gick inte att spara alla data för filen H:$Mft. Dessa data har gått förlorade. det här felet kan bero på att datorns maskinvara inte fungerar korrekt eller på att en nätverksanslutning inte är giltig. prova att spara filen nån annan stans.
men det händer inte bara när jag flyttar filer till eller från blir likadant om man lyssnar på musik som ligger där.
och ungefär samtidigt som den gula rutan dyker upp så får processorn spel och växlar från 50 till 100% användning tills man slår an datorn om man lyckas...
nån som kan hjälpa mig? e rätt kass på sånt här.
January 20, 2007
de e två st WDC WD4000KD men dom är bara några månader gamla, låter inte konstigt, inget damm i lådan. den vart isär plockad före jul när det blev bytt moderkort. och överklockat lär det ju inte va iomed att jag varken kan eller har gjort nåt sånt . tack för att ni svara så snabbt har stört mig på de här länge nu.
August 7, 2003
Arrrgh! Monsterbilden Orvar med pixlar stora som lökar!!! 😮
Att datorn får spel är "normalt" i det läget. Det blir en massa interrupt som Windows inte klarar av och hänger hela skiten.
Disken (eller kabel eller liknande) håller på att paja. Hur pass bra kylda är diskarna? Är de varma? Har du kollat tempen med nåt program som lläser SMART värden? Speedfan hdtemp ex vis. eller känn på dem... Diskar klarar ca 5-55 grader men över typ 45 får de _väldigt_ mycket sämre livslängd.
Tja, som sagt disken håller på kajka ur.
Om du överklockar och inte kontrollen klarar "låsa" hastigheten mot disken så kan det också orsaka problem.
April 13, 2004
SS_The_Demon wrote: [quote=Jalle64]Kan vara att systemet är överklockat
Kan en HDD gå sönder av överklockning 😮 😮 😮
Du måste skämta....om inte så vet jag isf varför två av mina inte funkar...
Trådskaparen: jag håller med, tror faktiskt att din HDD håller på och gå sönder.
Om en ÖK är instabil kan det påverka minnet som ju används när datorn är igång
Då kan skrivning till hdd påverkas negativt, eller hur 😛
June 11, 2001
Kan vara vara så enkelt att filsystemet på partitonen är skadad. Är det bara en partition som blir drabbad, eller bara en fysisk disk?
Är det bara en partition så prova att kopiera ut alla data och sedan formatera om den och återställa filerna. Det kan räcka.
Är det bara en fysisk disk kan det vara temperaturen eller datakabeln som orsakar det.
i övrigt, angående din bild, tyck på print screen nästa gång så får du en skärmdump som du kan klistra in tex paint. Betydligt lättare att hantera.
July 21, 2006
Jalle64 wrote: [quote=SS_The_Demon][quote=Jalle64]Kan vara att systemet är överklockat
Kan en HDD gå sönder av överklockning 😮 😮 😮
Du måste skämta....om inte så vet jag isf varför två av mina inte funkar...
Trådskaparen: jag håller med, tror faktiskt att din HDD håller på och gå sönder.
Om en ÖK är instabil kan det påverka minnet som ju används när datorn är igång
Då kan skrivning till hdd påverkas negativt, eller hur 😛
Jo men....eftersom jag testat båda två när jag inte OC så tror jag inte det beror på det. Börjar mer o mer misstänka sydbryggan, men lite tveksam eftersom Raptorn fortfarande funkar. Annars är det väl HDD:arna....
Trådskaparen: I vilket fall som helst så skulle jag säkerhetskopiera alla filer du vill spara, just in case....om du har den möjligheten alltså...
January 20, 2007
dom kan ha blivit varma förr, speedfan hittar inte åt dem. har tankat ner nå test prog från Western digital å dom säger en massa konstiga saker som att SMART inte är tillgängligt och att diskarna bara e på 9gb? men i en annan ruta står det 400, på visdsa ställen står det ochså att det är en SCSI enhet vilket det inte är. en till ruta som dyker upp ibland säger att "begäran kunde inte utföras pga ett fel i en I/O enhet?
2 Guest(s)