September 23, 2001
May 29, 2001
On 2001-10-04 12:07, smuggler-72 wrote:
Lättast att skicka net send är väl start/run och bara skriva net send IP medelande och enter.Lessen att jag tränger mej på BTW.
ehhh, klart det är, men det fungerar ju inget bra om jag vill ha ett script som kollar loggarna och skickar ett automatiskt svar till det ip nr som försöker scanna min brandvägg med div metoder, eftersom loggarna ligger på brandväggen så är det ju bäst att meddelandet går iväg ifrån den maskinen, får ju ingen vidare automatik i det hela om meddelandet ska skickas manuellt från en klient dator som ligger bakom brandväggen, hänger du med?
September 23, 2001
ehhh, klart det är, men det fungerar ju inget bra om jag vill ha ett script som kollar loggarna och skickar ett automatiskt svar till det ip nr som försöker scanna min brandvägg med div metoder, eftersom loggarna ligger på brandväggen så är det ju bäst att meddelandet går iväg ifrån den maskinen, får ju ingen vidare automatik i det hela om meddelandet ska skickas manuellt från en klient dator som ligger bakom brandväggen, hänger du med?
Ok, jag är inte så duktig på sån't där men ytterst villig att lära mej.
Jag försöker iaf. hehe
September 23, 2001
On 2001-10-04 13:22, Fraqster wrote:
men hur får man reda på andras ip nr?
Jag använder mej av ett ballt program som heter "VisualRoute" som inte bara visar alla hopp på en världs-karta utan även listar alla IP nr. och lite annat, men om du använder en brand-vägg typ "ZoneAlarm" lr "Sygate" så kan du köra "Back trace" så frå du lätt fram IP numret.
October 5, 2001
February 7, 2001
Tänkte bara säga som så här...
Att om så fort någon trycker på nätverksikonen i Windows så kollas alla datorer efter shares i det aktuella subnätet.
Detta kan inte på något vis räknas som ett intrångsförsök. Det är aldrig fel att dela ut någonting så länge som man verkligen vill dela ut det (och det inte är olagligt så klart).
May 29, 2001
On 2001-10-05 16:06, RamZeus wrote:
Att om så fort någon trycker på nätverksikonen i Windows så kollas alla datorer efter shares i det aktuella subnätet.
Detta kan inte på något vis räknas som ett intrångsförsök. Det är aldrig fel att dela ut någonting så länge som man verkligen vill dela ut det (och det inte är olagligt så klart).
då kan ju du förklara varför samma ip nr först försöker komma in på min ftp server på min linux brandvägg/router och sen loggas som rejected på port 137, tror inte att det är så enkelt som du säger.
October 5, 2001
On 2001-10-05 16:06, RamZeus wrote:
Det jag läst angående datalagen och intrång så är alla former av access på en dator utan den personens tillstånd klassat som intrång...därav gör det handlingen olaglig...
[ Detta Inlägg ändrades av: Jehrad den 2001-10-08 01:17 ]
May 29, 2001
kräver att man sitter på ett nät där dom inte har blockerat vissa portar i switchen, och så måste maskinerna vara NT/2000/XP annars funkar det inte, tror att man måste ha netbios bundet på det nätverks kortet som man har anlutet till det nätet åxå.
Hmmm blev lite kass förklaring men jag hoppas att ni förstår?
July 2, 2001
net send funkar även över internet. Men som squarepusher säger så ska det vara NT/2K/XP.
Dessutom så får inte netbiosportarna vara spärrade (137-139) någonstans på vägen.
Jag har hört att bredbandsbolaget (har själv telia) spärrar netbiostrafik? Så om så är fallet så kan man inte kör net send över/till/från BB.
May 16, 2001
On 2001-09-26 21:31, squarepusher wrote:
Blir så less, varje kväll när jag kommer hem så finns det massvis med loggar i min brandvägg att det har varit nån lam snorunge som har försökt att se om det finns öppna shares på mitt ip nr, dom flesta av dom ligger på samma nät som mig, och det pinsamma är att kollar man upp deras ip nr så har du flera utdelade kataloger mot internet, en del har inte ens satt lösenord!!?? då är min fråga följande: är det verkligen så smart att försöka snoka runt när man själv inte har konfigurerat sitt system på ett säker sätt? Näe skulle inte tro det, börjar bli jävligt less på dom här lama stackarna som försöker och försöker.
Kommer snart tappa tålamodet helt och statuera ett exempel 🙁
Men andra ord, vet man inte vad man håller på med så ska man inte göra det!! läs och lär!
hehe jo förstår dig... är jävligt irreterande...
2 Guest(s)