January 23, 2002
Jag har två 40 fläktar framför min ena disk som kyler men jag skulle gärna vilja ha någon form av kylning till min disk som sitter i 3,5"-platsen under diskettläsaren.
Några förslag?
Det finns inte möjlighet till hål ut i fronten framför disken under diskettläsaren.
Givetvis handlar detta om de båda IBM-diskarna i datorspecifikationen nedan.
September 26, 2001
Gör som jag gjorde (du får du det tyst oxå)
Ta ett videofodral alá köpfilm, rita upp med en penna lika stort som en 80mm fläkt (lite mindre), släng i hdd´n, skär eller såga hål för IDE och ström. Lägg hushållspapper under, över och bredvid disken....
Kör i alla kontakter, inkl fläkten , och sedan njut av en tyst hdd...
Så här gjorde jag med min IBM disk och den blir inte varm, 30 grader "fulload".
July 18, 2001
On 2002-02-28 08:34, Caine wrote:
Ta ett videofodral alá köpfilm, rita upp med en penna lika stort som en 80mm fläkt (lite mindre), släng i hdd´n, skär eller såga hål för IDE och ström. Lägg hushållspapper under, över och bredvid disken....
Hur kommer man på nått sånt??
January 23, 2002
On 2002-02-28 08:34, Caine wrote:
hmm
Hur hade du tänkt att jag skulle fästa den i en 3,5" plats, eller ska jag bara låta den ligga löst?
Tack för tipset i alla fall.
September 3, 2001
kolla i http://www.whynoi.se dom har skitbra lösningar på hårddiskläte och kylning
du kan antingen köpa något, eller härma något av produkterna med nå hemma bygge
bra inspirationskälla är det i alla all
1 Guest(s)