November 8, 2001
Min flickväns hd (80gb) inte en IBM, brukar sluta att fungera om det inte är nått som görs på den! t.ex man lyssnar på en mp3 så dör den inte, men om inget görs så hittar inte "utforskarren" den. Lika så när man startat om den första gången, så hittar inte bios den. Men om man har den av ca 2sek å knäpper på så hittar bios den! Märkte att en CD blev lika dan oxå. Verkade inte som den fick tillräckligt med ström! Kan det vara så ! hon har alla 4 ide platserna fyllda typ med 2 hd´s å 2 cdrom´s. Vet nån tro ? ?
May 9, 2001
Vad kör hon för operativsystem? Du kan ju annars prova att kolla hur inställningarna är för, vad säger man på svenksa nu då, Power Management är det på engelska.
Denna beskrivning är för XP engelsk version. Det var så länge sedan jag körde Win 98 så jag kommer inte ihåg hur man gjorde där men det är väl ungefär på samma sätt.
Högerklicka på skrivbordet och välj Egenskaper.
Gå in på fliken Screen saver och tryck på knappen Power.
Där kan du ställa in om hårddiskarna och monitorerna ska stängas av efter en viss tid av inaktivitet.
Sedan kan man gå in på Hibernate fliken och ta bort markeringen i Enable hibernation.
Annars kan det ju vara så att kraftaggregatet inte orkar leverera tillräckligt med ström till alla delar.
2 Guest(s)