April 2, 2002
Efter att jag lagt in W98 och sen uppgraderat till XP så har allt på min 80Gb IBM Desktar 120GXP disk försvunnit. Jag installerade på en 40Gb IBM Desktar 120GXP disk. Jag är väldigt säker på att den inte har blivit formaterad eftersom jag satt vid datorn under installationen.
Tycker det är lite skummt faktiskt, borde ju finnas nån lösning, allt kan ju bara inte försvinna bara sådär 🙁
Jag har precis fått ny dator om det nu hjälper något.
February 11, 2002
sätt den i en annan dator och kolla, i en dator med win 98 typ... e den tom så e den... Dock så länge du inte lör in någon fil på din hdd som krånglar så skall du kunna få tillbaka informationen på den, även om den är formaterad. Formateringen tar inte bort filerna igentligen, de försvinner dock om du skriver över dem med nya...
April 2, 2002
CyriQ wrote: sätt den i en annan dator och kolla, i en dator med win 98 typ... e den tom så e den... Dock så länge du inte lör in någon fil på din hdd som krånglar så skall du kunna få tillbaka informationen på den, även om den är formaterad. Formateringen tar inte bort filerna igentligen, de försvinner dock om du skriver över dem med nya...
Disken kör i NTFS, och jag har ingen dator just nu med HD.
Jag tycker det är helmysko, allt kan ju inte bara ha försvunnit på någon minut. Tar ju ungefär en halvtimma att formatera en full 80Gb-disk, och det borde jag ha märkt :9
November 30, 2001
det går väldigt fort att formatera en disk om man inte gör en fullständig formatering. dock kan jag rekomendera ett program som heter GetDataBack, funkar jättabra att få fram gamla filer med.
http://download.com.com/3000-2.....30657.html
fast då måste du ju ha en annan disk att backa upp dina filer till...
April 2, 2002
finn wrote: det går väldigt fort att formatera en disk om man inte gör en fullständig formatering. dock kan jag rekomendera ett program som heter GetDataBack, funkar jättabra att få fram gamla filer med.
http://download.com.com/3000-2.....30657.html
fast då måste du ju ha en annan disk att backa upp dina filer till...
Det funkade! Men nu måste jag ha en regristrernigs-key för att kunna kopiera allt! Tjoho! Tror du jag har en i bakfickan? 🙁
1 Guest(s)